Orta Yaş Üstü Bireylerde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Sosyal İzolasyon

Genel olarak bakıldığında, gençlerin ve ergenlerin sosyal medya bağımlısı olması oldukça doğaldır çünkü onlar bu teknolojinin içine doğarlar. Buna karşılık “orta yaş üstü” bireyler farklı bir kuşak ve teknoloji içinden gelmişlerdir hatta onların büyük bir kısmı sosyal medyayı öğrenmek için bile özel bir çaba harcamak zorunda kalmaktadır. Bu yüzden “orta yaş üstü” bireylerin sosyal medya bağımlısı olmaları oldukça önemli bir konudur.–Older aduts- “orta yaş üstü” diye adlandırılan grup ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde, bu grubun yurt dışında 55 yaş üstü olarak belirlendiği ortaya çıkmaktadır. Bu gibi yaş sınırlamalarında, ülkelerde ki ortalama insan ömrü etkili olmaktadır. Ülkemizde gerontoloji bölümünün esas aldığı ortalama ömür, erkeklerde 63 kadınlarda ise 72 dir. Çalışmamda “orta yaş üstü” olarak “50 yaş üstü” nü baz alıp, görüşmelerimi kadın veya erkek bu yaş grubu ile gerçekleştirip, “orta yaş üstü” bireylerin sosyal medya bağımlıklarını Sanal Etnografi yöntemi ile, iletişim bilimleri açısından değerlendireceğim.
Anahtar Kelimeler:

orta yaş üstü bireyler

___

  • Akar, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması, Ankara: Efil Yayınevi. Baudrillard, J.(2010), Simulakrlar ve Simülasyon (Çev. O. Adanır). Doğubatı Yay., Ankara. Boyd, D. (2014), It’s Complicated. Yale University Press., United States of America. Buffardi, E. L., & Campbell, W. K. (2008), Narcissism and social networking web sites. Personality and Social Psychology Bulletin, 34, 1303-1314. Christakis, N. A. & Fowler, J.H. (2012), Sosyal ağların şaşırtıcı gücü ve yaşantımızı biçimlendiren etkisi [The surprising power of our social networks and how they shape our lives]. Varlık Yayınları, İstanbul. Kuss, D. J., & Griffiths, M. D. (2011a), Addiction to social networks on the Internet: A literature review of empirical research. International Journal of Environmental and Public Health, 8, 3528-3552. Deleuze G., (2015), Anlamın Mantığı, Çev: Hakan Yücefer, İstanbul, Norgunk Yayıncılık. Derrida,J.(1996), Archive Fever: A Freudian Impression. (T.E.Prenowitz, Çev). University Press, Chicago. Derrida,J.(2005), Writing and Difference. (Çev. A. Bass, ) London: Routledge. Derrida, J. (1999), Différance, Toplumbilim Dergisi: Derrida Özel sayısı, (Çev. Önay Sözer) pp.49-61, İstanbul. Derrida, J. (1999), Platon’un Eczanesi, Toplumbilim Dergisi: Derrida Özel sayısı (Çev. Zeynep Direk) pp.63-81, İstanbul. Gürsakal, N. (2009), Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayıncılık. Hazar, M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı: Bir alan çalışması. İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 32, 151-175. Hesmondhalgh, D. (2007) TheCultural Industries, 2. Edition, Sage Publications. KOZINETS, Robert V.; (2002), “The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities”, Journal of Marketing Research, Vol. XXXIX February, 61-72. Mehdizadeh, S. (2010). Self-presentation 2.0: Narcissism and self-esteem on Facebook. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13, 357-364. Steigler, B. (2012). Relational Ecology and The Digital Pharmakon, Culture Machine, Vol:13. Weber, M. (1997), Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, (Çev. Zeynep Aruoba), Hil Yayın.