TUNCELİ-ÇEMİŞGEZEK-PAYAMDÜZÜ KÖYÜ HALI DOKUMA ÖRNEKLERİ

Geleneksel el sanatları içerisinde önemli bir yeri olan dokuma sanatı, daha çok karasal

___

  • Acar, B. (1975). Kilim ve Düz Dokuma Yaygılar, İstanbul: Ak Yayınları. Aksoy, E. (2011). Şavak Havlı Ve Havsız Kirkitli Dokumaları, (Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi), İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Alantar, H. (2007). Motiflerin Dili, İstanbul: Yorum Yayıncılık. Deniz, B. (1985). “Geçmişten Günümüze Halıcılık”, Türk Halı Sanatı I. Bilim, Birlik, Başarı, S.46, İzmir, 18-32. ---------------. (2000). Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, İstanbul: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. ---------------. (2015). “Anadolu-Türk Halı Sanatının Kaynakları”, Ege Üniversitesi Sanat Tarihi Dergisi, Sayı: XIV-1, 79-103. Erbek, M, (2002). Çatalhöyük’ten Günümüze Anadolu Motifleri, Ankara: T.C.Kültür Bakanlığı Yayınları. Güzel, E.,(2015) “Tunceli İli Oya Örnekleri”, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 2, Sayı: 5, 93-104 ---------------Kulaz, M. (2016). “Tunceli –Çemişgezek-Doğan Köyü Halı Dokuma Örnekleri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Erzurum, 1321-1335 --------------- Oskay, N. (2017). “ Tunceli Yöresine Ait Örme ve Tığ İşi Örnekleri”, Folklör ve Edebiyat, Cilt: 23, Sayı: 90,197-213 Kırzıoğlu, N. (t.y.). Doğu Yöresi Halıları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Kulaz, M. “ Diyarbakır Müzelerinde Bulunan Halı Kilim ve Kumaşlar”,Van, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Van,2003 Kutlu, M. M. (1987). Şavaklı Türkmenlerde Göçer Hayvancılık, Ankara: Kültür Ve Turizm Bakanlığı, Milli Folklor Araştırma Dairesi Yayınları:84. Yetkin, Ş. (1991). Türk Halı Sanatı, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları,1991