MÜZİK SOSYOLOJİSİ PERSPEKTİFİ İLE ZİYA GÖKALP’İN HARS VE MEDENİYET AYRIMI ÜZERİNDEN GELİŞTİRDİĞİ MİLLİ MUSİKİ FİKİRLERİNE KISA BİR BAKIŞ

Ziya Gökalp, Cumhuriyet’in ilk yıllarından başlayarak devletin resmi

___

  • ADORNO, W. T. (2014), Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi.(Çev: Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen). İstanbul: İletişim Yayınları. AKÇAY, İ. (1994). “Ziya Gökalp Bey ve Milli Musikimiz Hakkındaki Görüşleri I”.Musiki Mecmuası, 447. AKÇAY, İ. (1994). “Ziya Gökalp Bey ve Milli Musikimiz Hakkındaki Görüşleri II”.Musiki Mecmuası, 448. AKKAÇ, S. (2015).Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi Kültür ve Müzik Politikaları (1923- 2000).Ankara:Son Çağ Yayıncılık. AKSOY, B. (2008).Geçmişin Musiki Mirasına Bakışlar.İstanbul:Pan Yayıncılık. AYAS, G. (2014).Mûsiki İnkılâbı’nın Sosyolojisi: Klasik Türk Müziğinde Süreklilik ve Değişim.İstanbul:Doğu Kitapevi. AYAS, G. (2015). “Bektaşi Nefesleri Özelinde Gökalpçi Hars-Medeniyet İkiliğine Eleştirel Bir Bakış. Türk Kültürü ve Hacı Bektaşi Veli Araştırma Dergisi, 73. BEHAR, C. (2005). Musikiden Müziğe Osmanlı / Türk Müziği: Gelenek ve Modernlik. İstanbul: YKY. BERKER, E. (1980), Atatürk Devrimleri ve İdeolojisinin Türk Müzik Kültürüne Doğrudan ve Dolaylı Etkileri (içinde). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Yayınları. BUDAK, A. (2008).Batılılaşma ve Türk Edebiyatı, Lale Devri’nden Tanzimat’a Yenileşme, İstanbul:Bilge Kültür Sanat Yayın Dağıtım. DURGUN, Ş. (2010).Türkiye’de Devletçi Gelenek ve Müzik,Ankara:a kitap,. EĞRİBEL, E. (2012). “Türk Müziğinde Devrim ve Bozulma: Geleneksel Osmanlı-Türk Müziği ve Kimliğinin Dışlanması Üzerine” Türkiye’de Modernleşme; Batılılaşma Yerine Küreselleşmenin İkamesi, Sosyoloji Yıllığı, 22, İstanbul:Doğu Kitap Evi. ELIAS, N. (2000).Mozart: Bir Dâhinin Sosyolojisi Üzerine. (Çev: Yeşim Tükel). İstanbul:Kabalcı Yayınları. ESGİN, A. (2012). “Bir Müzik Sosyolojisi Var mıdır?” Doğu-Batı 62, Ankara: Doğu-BatıYayınları. GAZİMİHAL, M. R. (1925). “Musiki ve Ziya Gökalp”.Milli Mecmua,Sayı: 24 (2). GÖKALP, Z. (1923a). Türkçülüğün Esasları,Ankara:Matbuat ve İstihbarat Matbaası. GÖKALP, Z. (1923b). “Bedii Türkçülük”.Yeni Mecmua, Sayı: 83. GÜRSOY, Ş.; ÇAPÇIOĞLU, İ. (2006). “Bir Türk Düşünürü Olarak Ziya Gökalp: Hayatı, Kişiliği ve Düşünce Yapısı”.AÜİFD,Sayı: 47, 2. İNANCIK, H. (2005).Doğu-Batı Makaleler I. Ankara: Doğu-Batı Yayınları. KARABEY, L. (Ağustos 1954). “Muhterem Ziya Gökalp ve Musikimiz”.Musiki Mecmuası, Sayı: 78. KORKMAZ, A. (2005).Ziya Gökalp: Aksiyonu Meşrutiyet ve Cumhuriyet Üzerindeki Tesirleri. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı. KÖSEOĞLU, N. (2005).Türk Milliyetçiliğinin Doğuşu ve Ziya Gökalp.İstanbul: Ötüken Neşriyat. ÖZARSLAN, A. D. (2005).Sanat ve Sosyoloji.İstanbul:Bağlam Yayıncılık. SALCI, V. L. “Polifonik Musikilerimiz, Halk Armoni ve Kotrapuanları”.Milli Mecmua, 140-141. SALCI, V. L. “Polifonik Musikilerimiz, Halk Armoni ve Kotrapuanları” Milli Mecmua, 142-143. STOKES, M.(2012).Türkiye’de Arabesk Olayı, (Çev: Hale Yılmaz).İstanbul: İletişim Yayınları. SUN, M. (1980).Atatürk Devrimleri ve İdeolojisinin Türk Müzik Kültürüne Doğrudan ve Dolaylı Etkileri (içinde).İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Yayınları. TEBİŞ, C. ve KAHRAMAN, B. (2012).Halil Bedî Yönetken’den Seçme Müzik Makaleleri, Türk Harf İnkılâbı Öncesi 1922-1928 Arası, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. ÜLKEN, H. Z. (2006).Ziya Gökalp Seçme Eserler I. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. ÜNGÖR, E. R. (1968). “Ziya Gökalp’in Musiki Görüşleri ve Arel”. Musiki Mecmuası, Sayı: 234. YAZIKSIZ, N. A. (1928). “Lisanlar İlmi: Bir Nazariye-i Lisaniye”.Türk Yurdu, 5,Ankara:- Tubitay Yayınları. YEKTA, R. (Mart 1995). “Rauf Yekta Diyor ki”.Musiki Mecmuası,Sayı:448. YEYTA, R. (Şubat 1906), “Aksam-ı Mûsiki”.İkdam,Sayı:4188.