SEVİYOR MUSUN BENİ? İDEOLOJİNİN GÜNDELİKLEŞMESİ OLARAK AHSEN TV RÖPORTAJLARI

Bu çalışmada, internet ve Akit TV üzerinden yayın yapan Ahsen TV incelenmiştir. Ahsen TV'nin, Sünni İslam'ın popülerleşme sürecinin anlaşılması için bazı ipuçları sunduğu düşünülmektedir. Kanalda, çoğunluğu sokak röportajı olan videolar yayınlanmaktadır. Bu videolarda röportajı gerçekleştiren tek kişi olan Bülent Yapraklıoğlu, çalışmanın asıl konusudur. Yapraklıoğlu'nun bedeni, giyim-kuşamıyla kendini gösterme şekli ve bu şeklin ifadesi, kanalda yayınlanmış çeşitli videolarda Yapraklıoğlu'nun aldığı çeşitli konumlar üzerinden tartışılacaktır. Röportajlarda sorulara cevap veren kişilerin belirli bir ideoloji tarafından çağrıldığı ve çağrı süresince Yapraklıoğlu'nun ifadesinin, bu ideolojinin gündelikleşmesinde önemli bir etken olduğu ileri sürülmektedir. Böylece Ahsen TV, Yapraklıoğlu'nun bedeni göstergesi ile popülerleşen Sünni İslam'da seyre değer bir izlek sunmaktadır.

DO YOU LOVE ME? INTERVIEWS OF AHSEN TV AS IDEOLOGY BECOMING QUOTIDIAN

In this study Ahsen TV, which is an online video site and participated in Akit TV is examined. It is thought that Ahsen TV reveals some clues on the process of the popularization of Sunni Islam. The videos circulated on the online channel are mostly interviews. The subject matter of this study is the one man executing interviews in these videos, who is Bülent Yapraklıoğlu. The argument will be handled by the positions that are held by Yapraklıoğlu in these videos in respect to his appearance and the enunciation of this appearance. It is claimed that the interviewees are interpellated by a certain ideology, and the enunciation of Yapraklıoğlu casts an important position in the process of this ideology becoming quotidian. So, Yapraklıoğlu with his body signifies a theme worth mentioning in the popularization of Sunni-Islam.

___

  • Açıkel, F. (1996). "Kutsal Mazlumluğun 'Psikopatolojisi'". Toplum ve Bilim. #70. s. 153 - 198
  • Ahmed, S. (2014). The Cultural Politics of Emotion. Edinburg: Edinburgh University Press
  • Aktoprak, E. (2016). "Postkolonyal Bir 'Dava' Olarak 'Yeni Türkiye'nin Yeni Ulusu'". Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. #71/1. s. 1-32
  • Althusser, L. (1965). For Marx. Londra: New Left Books
  • Althusser, L. (1971). Lenin and Philosophy. Londra: New Left Books
  • Althusser, L. (2003). "Reading Capital". Semiotics. M. Gottdiener, K. BoklundLagopoulou ve A. Ph. Lagopoulos (ed.) Vol. II. (s. 27-42). Londra, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE.
  • Durak, Y. (2012) Emeğin Tevekkülü. Konya'da İşci-İşveren İlişkileri ve Dindarlık. İstanbul: İletişim.
  • Eagleton, T. (1994) Ideology. Londra, NY: Longman
  • Eco, U. (2003) "Towards a Logic of Culture" Semiotics. M. Gottdiener, K. BoklundLagopoulou ve A. Ph. Lagopoulos (ed.) Vol. I (s. 261 - 292). Londra, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE.
  • Hall, S. (1985). Signification, Representation, Ideology: Althusser and Post-Structuralist Debates. Critical Studies in Mass Communication. No: 2, s. 91-114
  • Furedi, F. (2000) Korku Kültürü. Risk Almamanın Nedenleri. (Barış Yıldırım, çev.) İstanbul: Ayrıntı.
  • Gregg, M. ve Seigworth, G. (2010) The Affect Theory Reader. Durham-London: Duke University Press.
  • Todorov, T. (1984). Mikhail Bakhtin: The Dialogical Principle. (Wlad Godzich, çev.) Minneapolis: University of Minneapolis Press.
  • Volosinov, V. N. (1973). Marxism and the Philosophy of Language. NY: Seminar Press
  • Volosinov, V. N. (2003). Discourse in Life and Discourse in Art (Concerning Social Politics). Semiotics. M. Gottdiener, K. Boklund-Lagopoulou ve A. Ph. Lagopoulos (ed.) Vol. II. (s. 3 - 26). Londra, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE.