SANATSAL YAPIT TASARIMINDA BULUŞ VE GEREKÇELENDİRME

Nesnel bir yöntemi ve kuramı bulunmayan sanatı ürünlerini oluşturulurken çoğunlukla kişisel beğeniler ön plandadır. Bu kişisel beğenilerin kişinin yaratıcılığı ile harmanlanması sonucu ortaya eşisiz bir sanat ürünü çıkabilir. Tasarımcı yaratıcılık düzeyi yüksek değil ise bir süre sonra kendini yinelemeye ve aynı tadı veren ürünler ortaya koymaya başlayacaktır. Bu çalışmada hedeflenen kazanım sanatın ve yaratıcılığın entegre bir bütün olduğunun anlaşılması ve bu bütünün tekdüzelikten uzak bir tasarım ürünü elde etmek için ne denli önemli olduğunu örnek ve detaylarla kavratmaktır.
Anahtar Kelimeler:

Tasarım, Gerekçelendirme, resim

Creativity, Innovation And Justification In The Design Of Artistic Work

While creating art products without an objective method and theory personal favorites are front plan. The blending of these personal likings with the creativity of the person can result in an unmatched art product. If the level of creativity of the designer is not high, he will start to repeat itself after a while and put out the products which give the same taste. Target acquisition in this study, to understand that art and creativity are an integrated whole and to get a design product that is totally away from uniformity what is important is to understand the sample and details.

___

  • -ATALAYER, Faruk (1993). “Temel Sanat Eğitiminin Gerekliliği”, Anadolu Sanat Dergisi 4, (1), s. 29–42
  • -AKÇAOĞLU, Zeliha (2002) “Çağdaş Sanat Eğitimcisi Nasıl Yetiştirilmeli?”, G.Ü. Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara
  • -BECER, Emre (1993), “Yaratıcılık ve Grafik Tasarım”, Anadolu Sanat, Sayı: 1-3, Eskişehir: A.Ü.G.S.F Yay. -BECER, Emre (1997), “İletişim ve Grafik Tasarım”, 6. Baskı, Dost Yayınları, Ankara
  • -BENDER, Metin Tekin (2013), “Duyguların İzinde Sanatsal Yaratma”, Ankara, Nobel Yayıncılık
  • -BEVLİN, Elliott Marjorie (1977), Design Through Discovery, Holt Rinehart and Winston, Newyork
  • -KATHY, Bell (1997), Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina -BAYBURTLU, Irmak (2015), “Kimlik Yaratan Bir Süreç Olarak Tasarım ve Tasarım Yönetimi Kavramları”, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt.4, Sayı.7
  • -FİSHER, E. (2005), “Sanatın Gerekliliği”. Çev.: Cevat Çapan. İstanbul: Payel Yayınları
  • -UÇAR, T.F. (2014), “Görsel İletişim ve Grafik Tasarım”, İnkılap Kitabevi, İstanbul,
  • -TWEMLOW, Alice (2008), “Grafik Tasarım Ne İçindir?”, Yem Yay. 2. Sanatsal Yapıt Tasarımında… The Meriç Journal Cilt:1,Sayı:2, Yıl:2017 14 Baskı, İstanbul,
  • -JACK Ensıgn Addington (1999), % 100 Düşünce Gücü. Akaşa Yayınları, Çeviren:Birol Çetinkaya, İstanbul ÖNAL, Gökçe Ketizmen (2011):157, “Yaratıcılık ve Kültürel Bağlamda Mimari Tasarım Süreci”, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 16, Sayı 1, s.155-162
  • -ÖNCÜ, T. (2003) Torrance “Yaratıcı Düşünme Testleri-Şekil Testi Aracılığıyla 12-14 Yaşları Arasındaki Çocukların Yaratıcılık Düzeylerinin Yaş ve Cinsiyete Göre Karşılaştırılması”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt.43, Sayı.1 - ŞAHİNER, Rıfat (2008). “Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu”, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi
  • Resim Listesi:
  • Resim 1: https://www.downgraf.com/inspiration/logo-design-inspiration/minimal-logo-designs-collection/
  • Resim 2: http://www.dijitalajanslar.com/yaratici-reklam-afisleri/
  • Resim 3: http://www.dijitalajanslar.com/yaratici-reklam-afisleri/
  • Resim 4: http://www.dijitalajanslar.com/yaratici-reklam-afisleri/
  • Resim 5: http://www.kenancanol.com/2012/yaratici-afis-tasarimlari/