GEORGE CAITLIN RESİMLERİNDE KIZILDERİLİLER
Bu makalenin amacı Amerikan Kızılderililerini detaylı olarak ilk defa araştırıp kaydeden George Catlin’i tanıtmaktır. George Caitlin 1796 yılında Amerika Birleşik devletlerinde doğmuş ve 1872 yılında ölmüş bir avukat, ressam, yazar ve özellikle eski Batı’da Amerikan yerlilerinin portreleri üzerine uzmanlaşmış bir gezgindir. Kendi kendini yetiştiren bir sanatçı olan George Catlin, Amerikan Kızılderili konularını ve ortamlarını kaydetmek için batıya giden ilk ressamlardan birisidir. Kendi türünün en büyüğü olan yerli halkları ve sahneleri tasvir eden resim koleksiyonu, çok sayıda Amerikalı ve Avrupalıya Amerikan sınırlarına ve komşularına yönelik yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Catlin, sanat kariyerine Philadelphia'da minyatür ve portre ressamı olarak başlamış, ancak Plains Kızılderililerinden oluşan bir grupla karşılaşması bütün hayatını değiştirmiştir.
___
- Referans1
Blaine, Martha Royce. (1995). The Ioway Indians. Norman: University of Oklahoma Press.
- Referans2
Conn, Steven. (2004). History’s Shadow: Native Americans and Historical Consciousness in the Nineteenth Century. Chicago: University of Chicago Press.
- Referans3
Cooper, James Fenimore. (2003). The Last of the Mohicans. 1826. Introduction and notes by Stephen Railton. New York: Barnes & Noble.
- Referans4
Dippie, Brian W. (1985). The Vanishing American: White Attitudes and U.S. Indian Policy. Middletown, CT: Wesleyan University Press.
- Referans5
Dippie, Brian W. (1990). “Catlin and His Contemporaries” The Politics of Patronage. Lincoln: University of Nebraska Press.
- Referans6
Dippie, Brian W. (2002). “Green Fields and Red Men” In: George Catlin and His Indian Gallery. Eds. George Gurney and Therese Thau Heyman. Washington, DC: Smithsonian American Art Museum.
- Referans7
Dunlap, William. (1918). History of the Rise and Progress of the Arts of Design in the United States, 3 vols. NewYork: George P. Scott.
- Referans8
Eisler, Benita. (2013). The Red Man’s Bones: George Catlin, Artist and Showman. New York: W. W. Norton.
- Referans9
Lubbers, Karl. (1994). “Strategies of Appropriating the West: The Evidence of Indian Peace Medals.” American Art, 8, no. 3-4, 79-95.
- Referans10
Mulvey, Christopher, (2002). “George Catlin in Europe.” In: George Catlin and His Indian Gallery. Eds. George Gurney and Therese Thau Heyman. Washington, DC: Smithsonian American Art Museum, 62-91.
- Referans11
Reddin, Paul. (1999). Wild West Shows. Urbana: University of Illinois Press.
- Referans12
Truettner, William H. (1979). The Natural Man Observed: A Study of Catlin’s Indian Gallery. Washington, DC: Smithsonian Institution Press.
- Referans13
Truettner, William H. (1970). American Paintings and Sculpture: An Illustrated Catalogue. National Gallery of Art, Washington.