Camera Obscura’dan Plenoptik Kameraya: Geleneksel Kameraların Sınırlılıklarını Aşmaya Yönelik Görüntüleme Çalışmaları

Keşfinden günümüze kameraların yapısı neredeyse hiç değişmedi. Elektronik algılayıcıların ve sayısal kayıt ortamlarının kullanılmaya başlaması iş akışlarını değişime uğratsa da geleneksel kameranın sınırlılıkları hep aynı kaldı. Ancak, son yıllarda ucuzlayan elektronik algılayıcılar, gelişen plastik lensler ve güçlenen işlemciler sayesinde geleneksel kameraların sınırlılıklarını aşmaya yönelik çalışmalar hız kazandı. Çoklu kamera sistemleri ve algoritmalar, geleneksel kameraların yapısını değiştirme potansiyeline sahip. Bu durum profesyonel fotoğraf ve sinema üretimini kökten değiştirebilir.

From Camera Obscura to Plenoptic Camera: Imaging Studies to Overcome the Limitations of Traditional Cameras

The structure of the cameras has hardly changed since its discovery. Although electronic sensors and digital recording media changed the workflow, the limitations of the traditional cameras remained the same. However, the efforts to overcome the limitations of traditional cameras have gained momentum thanks to cheap electronic sensors, developing plastic lenses and powered processors. Multiple camera systems and algorithms have the potential to change the structure of traditional cameras. This can radically change professional photography and cinema production.

___

  • Referans1 5 Kasım 2019 tarihinde Gadgets Post: http://gadgetspost.com/meet-dslr-killer-16-lens-super-slim-light-l16/ adresinden alındı Referans2 Bennett Wilburn, N. J.-V. (2005). High Performance Imaging Using Large Camera Arrays. 28 Ekim 2019 tarihinde Stanford Üniversitesi Resmi İnternet Sitesi: https://graphics.stanford.edu/papers/CameraArray/CameraArray_Sig05.pdf adresinden alındı Referans3 Erçetin, P. D. (2010). Broadcaster Info Nisan Sayısı. Referans4 Ig-Jae Kim, J. K. Computational Photography: Principles and Practice. 27 Ekim 2019 tarihinde MIT Resmi İnternet Sitesi: https://alumni.media.mit.edu/~jaewonk/Publications/Comp_LectureNote_JaewonKim.pdf adresinden alındı Referans5 Koo, R. (2016, Nisan 28). EXCLUSIVE: Watch Lytro Change Cinematography Forever. 26 Kasım 2019 tarihinde No Film School: https://nofilmschool.com/2016/04/lytro-cinema-camera-cinematography-demo adresinden alındı Referans6 Laroia, R. (2015, Ekim 28). Light L16 Camera: Gathering Light HD. 6 Kasım 2019 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vKmC9xWHhM4 adresinden alındı Referans7 Levoy, M. Marc Levoy List of Publications. Aralık 4, 2019 tarihinde Stanford Universitesi Resmi İnternet Sitesi: http://graphics.stanford.edu/~levoy/publications.html adresinden alındı Referans8 Light Field Technology. (2015). 26 Kasım 2019 tarihinde Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS Resmi İnternet Sitesi: https://www.iis.fraunhofer.de/en/ff/amm/for/forschbewegtbildtechn/lichtfeld.html adresinden alındı Referans9 Ng, R. (2006). 11 26, 2019 tarihinde Stanford Üniversitesi Resmi İnternet Sitesi: https://stanford.edu/class/ee367/reading/Ren%20Ng-thesis%20Lytro.pdf adresinden alındı Referans10 O'Kane, S. (2018, Nisan 10). Kasım 5, 2019 tarihinde The Verge: https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/4/10/17218758/light-l16-review-camera-photos adresinden alındı