Postmodern Estetiğin Bir Görünümü: Üst-Gerçeklik Biçimleri Olarak Reklam Metinleri

Postmodern kültürel teori, çeşitli promosyon etkinlikleri sayesinde gerçekliğin tamamen insani tahayyülde oluşan reklamcılık etkinliklerinin üst-gerçeklik bir biçimine dönüştüğünü ileri sürmektedir. Güncel durumda postmodern tüketim kültüründeki reklamcılık etkinlikleri, meta kültürünün kullanım değerlerini ortaya sermekten ziyade, bir gösterim değeri yaratmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmanın birincil amacı, bu söylenilenle ilişkili olarak reklamlarda oluşan üst-gerçeklik kategorilerini analiz etmektir. Bunun devamında, gerçekleştirilen içerik analiziyle belirlenen 13 farklı kategoriyi temsil ettiği düşünülen reklam ilanları yargısal olarak seçilmiş ve bunların üzerinde göstergebilimsel analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucu olarak, postmodernizm sürecinde günümüzde pek çok reklamın ürünle ilgili bir bilgi vermekten ziyade, kendilerinin bir "meta" haline geldiği belirtilmiştir.

A Representative of Postmodern Aesthetics: "Advertising Text As Hyperreality Forms"

Postmodern cultural theory implies that advertising has entered a period based on hyper-reality, in which reality based on simulation is completely constructed by the human imagination thanks to promotion activities. Advertising activities in the age of postmodern consumer culture no longer aims to conceal the code of the commodity aesthetic, but aims to turn the "code" itself into a symbolic meaning. The primary purpose of this article is to analyze hyperreal categories of advertisements. Following this aim, semiological nalysis has been realized on the commercials drawn via a systematic, represents categories which are by our content analysis. It is stressed that as a final conclusion this article, by postmodernity, "many advertisements are no longer a means of communication or information about products, they have become commodity themselves."

___

  • Abercrombie, Nicholas (1994). "Authority and Consumer Society." The Authority of the Consumer. Russell Keat, Nigel Whiteley ve Nicholas Abercrombie (der.) içinde. Londra: Routledge. 43-58.
  • Adair, Gilbert (1993). Postmodernci Kapıyı İki Kere Çalar. Çev., Nazım Dikbaş, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Akay, Ali (2002). Postmodern Görüntü. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Appadurai, Arjun (1990). "Disjuncture and Difference in the Global Cultural Economy." Public Culture 2(1): 1-24.
  • Barthes, Roland (1999). The Old Rhetoric in The Semiotic Challenge. Çev., Richard Howard. New York: Hill & Wang.
  • Belk, Russell W. (1988). "Possessions on the Extended Self." Journal of Consumer Research 15: 139-168.
  • Benjamin, Walter (1993). "Mekanik Yeniden Üretim Çağında Sanat Eseri." Çev., Hakkı Hünler. Edebiyat Eleştiri-Postmodernizm ve Politika Özel Sayısı: 77-98.