Gönderen: Bağımsız Hollywood Sineması

Bu makalede Bağımsız-Hollywood sineması olarak adlandırılan filmlerin son dönem Türk Sineması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu çerçevede benzerlikler ve farklılıklar tespit edilerek, Türk sinemasının gelişimindeki farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Hollywood, global kültürün bir parçası olarak tüm ulusal kültürlere sızmakta, Türk sineması da bu etkilenmeye dahil olmaktadır. Son dönem Türk sinemasında bu etkilenme, yalnızca popüler filmler üzerinde değil, sanat filmi biçimlerinde de görülmektedir. Öte yandan etkilenme kadar yenilenmeden de bahsedilebilir. Eski ve yeni Türk filmleri arasında konu seçimleri ve anlatım biçimleri açısından bir farklılık görülmektedir. Yeni Türk filmleri popüler sinema ile sanat sineması arasında bir anlatım diline sahiptirler ve ticari sinemaya yaklaşma arzusu taşımaktadırlar.

From: Independent-Hollywood Cinema

This article attempts to display the influence of independent-Hollywood cinema on contemporary Turkish cinema. In this context heir similarities and differences are examined focusing on the basic trendsin the development of Turkish cinema. Hollywood, as a part of the global culture, infiltrates into all national cultures as is the case for Turkish cinema. Hollywood's influence on contemporary Turkish cinema can be observed not only over the popular films but on various forms of art films as well. On the other hand this influence sometimes takes the form of a renewal. There is a difference between old and new Turkish films in their choice of subjects and in their forms of expression. New Turkish films' language stands inbetween popular and art cinema, displaying a desire to come closer to the commercial cinema.

___

  • Açar, Mehmet (1998). ''Tarantino Sineması Ve ... " Sinema, Nisan: 104-105.
  • Altınsaray, Cem (1998). "Tarantino Sineması'nda Şiddet Olgusu." Sinerama, Mayıs: 74-75.
  • Atayman, Veysel (1997). "Şiddet ve Dehşet Sineması Aydınlatıcı mı Büyüleyici mi?." 25. Kare, Temmuz-Eylül: 8-17.
  • Büker, Seçil (1991). Sinemada Anlam Yaratma, Ankara: imge Kitabevi.
  • Büyükdüvenci, S. ve Semire Ruken öztürk (1997). Postmodernizm ve Sinema. Ankara: Ark. Crafts, Stephen (1993). "Reconceptuaiizing National Cinemais." Quar: Rev. Of Film & Video, Vol. 14 (3): 49-67. ·
  • Elayton, Lynne (1998). "Blue Velvet: Erkek Gelişiminin Öyküsü." 25. Kare, Temmuz-Eylül: 23-35.
  • Erdem, Tuna (1998). "Popüler Kültür Simyacısı ya da Boku Altına Çeviren Adam." Sinerama, Ma.yıs:64-67.
  • Higson, Andrew (1989). ''The Concept of National Cinema." Screen, 30/4: 36-46.
  • Jameson: F. v.d. (1994). Postmodernizm. Der. Necmi Zeka. lstanbul: Kıyı Y.
  • Kanbı.ir, Ayla (1997). "Kadınlar Gözüyle Kadınlar: Amerikan Ba?)ımsız Sineması." 25. Kare, Temmuz-Eylül: 18-24.
  • Kıraç, Rıza (~000). "90'1ı Yıllarda Sinemamıza Genel Bir Bakış." 25. Kare, Ocak-Mart: 12-17.
  • Kolcuo?);u, ~sengül (1998). "Arlanmaz Uslanmaz Kopyacı Portresi." Sinerama, Mayıs: 78.
  • Kutlu, Kutlukhan (1995). "Bir Pop Romansı." Sinema, Şubat: 36-41.
  • öngören,-M. v.d. (1994). Bu Ne Şiddet. Ankara: Kitle Yayınları.
  • özer, Ali (1996). "Rezervuar Köpekleri: Ateşle ve Kendini Boşalt." 25. Kare, Ocak-Mart: 23-32.
  • özer, Murat (1998). ''Yönetmen Tarantino." Sinerama, Mayıs:68-70.
  • Öztürk, Mehmet (1997). "Avant-Garde Film Sanatından Postmodernist Sinemaya." 25. Kare, Ocak-Mart.
  • Roddick, Nick (2000). "Sanat Filmiyle Kim ilgileniyor?." Çev. Ayşegül Bahçıvan, 25. Kare, Ocak-Mart: 25-28.
  • Vardan, Uğur (1995). "Birileri Kan lstiy~r." Cafe Pazar-Yeni Yüzyıl, 8 Ocak: 14-15.
  • Yasalar, Turgut (1993). "Gölge Oyunu." Antrakt, Ocak: 46-49.
  • Sinema, Mart 1996.
  • Sinema, Kasım 1996.