Feminist Film Politikası: "Mürebbiye" Örneği

Mürebbiye (The Governess), son yıllarda feminist film pratiğinin önemli örneklerinden biridir. Feminist film kuramı içinde temsil sorunu da önemli bir yer tutmaktadır. Bu makale, Mürebbiye adlı filmdeki film kişisinin (Rosina da Silva) temsil ediliş biçimine odaklanırken, Lacan'ın ayna evresinden yararlanarak aynada egonun kurulması ile Rosina'nın deneyimlerinin kesişme sürecini irdeler. Yalnızca filmin yönetmeni değil, aynı zamanda öne çıkarılan kadın kahraman da "bakan" konumunda temsil edilir ve etkin kişilerdir. Filmde kadının bağımsızlığını kazanması, "Baba Yasa'sına" karşı çıkması, yaşam savaşı içinde gösterilmesi, kamusal alanı seçmesi ve erkeklerin çıplak olarak gösterilmeleri feminist film pratiğinde olumlu değerlendirilmesi gereken noktalardır.

Feminist Film Politics: "The Governess"

The Governess is recently one of the important example of the feminist film practice and the issue of representation also has an important place in the feminist film theory. This article focuses the style of representation of the film person (Rosina da Silva) in The Governess and investigates the process of the intersection between the establishment of the ego and Rosina's experiences. Not only female filmmaker but also heroine in the film is the owner of the gaze and so they are active. Moreover the following points are characterized by positive side in the feminist film practice (and especially in this film): Woman gains her independence, challenges the Law of the Father, chooces the public sphere and she is seen in the struggle of life and men are shown as nude.

___

  • Altman, F. Charles (1985). "Psychoanalysis and Cinema: The Imaginary Discourse. Movies and Methods vol.ll Bill Nichols (der.) içinde. California: Univ of California Press. 518-531.
  • Berger, John (tarih yok). Görme Biçimleri. Çev., Yurdanur Salman, M.Quigley. Yankı yay.
  • Chodorow, Nancy J. (1989). Feminism and Psychoanalytic Theory. New Haven ve London: Yale Univ. Press.
  • Cowie, Elizabeth (1997). Representing the Woman: Cinema and Psychoanalysis. London: Macmillan Press.
  • Eagleton, Terry (1990). Edebiyat Kuramı. Çev., Esen Tarım, İstanbul: Ayrıntı
  • Edholm, Felicity (1995). "Beyond the Mirror: Self Portraits". Imagining Women: Cultural Representation and Gender. Frances Bonner, Lizbeth Goodman, Richard Allen, Linda Janes, Catherine King (der.) içinde. Cambridge: Polity Press. 154-172.
  • Giddens, Anthony (1994). Mahremiyetin Dönüşümü: Modern Toplumlarda Cinsellik, Aşk ve Erotizm. Çev., İdris şahin. İstanbul: Ayrıntı.
  • Goodman, Lizbeth (1995). "The Pornography Problem. Imagining Women: Cultural Representation and Gender. Frances Bonner, Lizbeth Goodman, Richard Allen, Linda Janes, Catherine King (der.) içinde. Cambridge: Polity Press. 274-283.