YEHOVA ŞAHİTLERİ VE TÜRKİYE'DEKİ MİSYONERLİK FAALİYETLERİ "ANTALYA ÖRNEĞİ

Yeni din hareketlerinden sayılan Yehova Şahitleri dünyada en etkin misyoner teşkilatlarından birisidir. Yehova kavramı Kitabı Mukaddeste Tanrı için kullanılan “yahve” sözcüğünden türetilmiş yanlış bir kullanımdır. "Siz benim şahitlerimsiniz der, Yehova " İşaya 43:10 şeklinde geçmektedir. Yehova Şahitliğinin kurucusu Charles Taze Russel 1852-1916 'dır. Russel 1914’te Mesih’in Tanrının Krallığını kuracağını iddia etmiştir. Hareketin ikinci başkanı J. F. Rutherford 1869-1942 Russelistler ismi yerine "Yehova Şahitleri"ne çevirmiştir. Yehova Şahitlerinin inanç esasları, kutsal kitabı İncil’dir. İlahları Tanrı Yehova' dır. Tektir. İsa onun oğlu ve dünyadaki temsilcisidir. Ahiret inançları ise ölümden sonra hayat dünyada devam edecektir. Şahit olanlar kurtulacak geri kalanlar yok olacaktır. Milli hiçbir şeyi kabul etmezler. Sadece Vaftiz ve Evharistiya sakramentini kabul ederler. Türkiye'deki misyonerlik faaliyetleri genel olarak psikolojik usul ve telkinden ibarettir. Bu çalışmada öncelik Yehova Şahitlerini tanıtmak ve misyonerlik faaliyetlerine şehir olarak Antalya üzerinden bilgi vermektir.

JEHOVAH'S WITNESSES AND MISSIONARY ACTIVITIES

Jehovah's witnesses are one of the most influential missionary organizations in the world. The concept of Jehovah is a misused use derived from the word “Yahweh” used for God in the Bible. "You are my witnesses," he says, " Isaiah 43:10. The founder of Jehovah's testimony is Charles Yeni Russel 1852-1916 . Russell claimed in 1914 that Christ would establish the kingdom of God. Second president of the movement. F. Rutherford 1869-1942 changed the Russian name to "Jehovah Witnesses". The creed of Jehovah's witnesses is the Bible. Their gods are God Jehova. Unique. Jesus is his son and his representative in the world. The beliefs of the hereafter will continue in the world after death. The witnesses will be saved and the rest will be destroyed. They don't accept anything National. They only accept the sacrament of Baptism and Evharism. Missionary activities in Turkey generally consist of psychological procedures and instructions. In this study, the priority is to introduce the Jehovah Witnesses and inform them about their missionary activities through Antalya as a city.

___

  • Antalyalı Yehova Şahidi Kadına Eşinden Kansız Böbrek Nakli. (tarih yok). 2018 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr
  • http://www.hurriyet.com.tr/antalyali-yehova-sahidi
  • kadina-esinden-kansiz-bobrek-nakli-40376170 adresinden alındı
  • Aydın, M. (2010). Türkiye'ye Yönelik Batı Kökenli Dini Cereyanlar. Konya: Nüve Kültür Merkezi Yayınları.
  • Enroth, R. (1998). Tarikatlar ve Yeni Dinler. İatanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Harman, Ö. F. (2005). Genel Olarak Misyonerlik. Ö. F. Harman içinde, Türkiye'de Misyonerlik Faaliyetleri (s. 11). İstanbul: Ensar Neşriyat Yayınları.
  • Katar, M. (2006). Batı'da Ortaya Çıkan Yeni Dini Akımlar. Ş. Gündüz içinde, Yaşayan Dünya Dinleri (s. 411-418). Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Kayadibi, F. (1992). Yehova Şahitleri. Diyanet İlmi Dergi , 28, 83-90.
  • Köse, A. (2011). Milenyum Tarikatları Batı'da Yeni Dini Akımlar. istanbul: Timaş Yayınları.
  • Okumuş, B. (2002). Yehova Şahitleri Teşkilatlanması ve Temel İnançları. Diyanet İlmi Dergisi , 38 (2), 67.
  • Paşaoğlu, S. (2016). Yehova Şahitleri; Tarih ve Öğretileriyle. GDK Yayınları.
  • Samsun'da Misyonerlik Faaliyeti Yapan Özel Hastane. (2016). 2017 tarihinde akasyam.com: (http://www.akasyam.com/mobil/samsunda-misyonerlik-faaliyeti-yapan-ozel-hastane- 147149/). adresinden alındı
  • Tagaev, M. (2014). Kırgızistan'da Yehova Şahitleri. Yüksek Lisans Tezi , 52.
  • Tanyu, H. (2006). Yehova Şahitleri. Ankara: Elips Yayınları. Tınaz, N. (2013).
  • Yehova Şahitleri. 2018 tarihinde TDV
  • İslam Ansiklopedisi
  • https://islamannsiklopedisi.org.tr/yehova-sahitleri adresinden alındı
  • Tümer, G. (1996). XIX. Yüzyılda Sömürgecilerin Destek Kuvveti Misyonerlik ve Yehova Şahitleri Gerçeği. Komisyon içinde, Türkiye'de Misyonerlik Faaliyetleri (s. 53-63). Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları.
  • Tümer, G. (1984). Yehova Şahitleri'nin Mahiyeti ve Ülkemizde Mer'i Hukuk Karşısındaki Durumu. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , 26, 491-548.
  • Tümer, G. (1984). Yehova Şahitleri'nin Mahiyeti ve Ülkemizde Mer'i Hukuk Karşısındaki Durumu. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , 26, 491-548.
  • Tümer, G. (1984). Yehova Şahitleri'nin Mahiyeti ve Ülkemizde Mer'i Hukuk Karşısındaki Durumu. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi , 26, 491-548.
  • Watchtower, O. K. (2001). Yehovanın Şahitleri'nin Günümüzdeki Faaliyetleri. s. 9.
  • Yaratıcımızdan Gelen İyi Haber. (2013). Watchtower Bıble And Tract Socıety Of New York , s. 18.
  • Yasdıman, H. Ş. (2011). Türkiye'de Yehova'nın Şahitleri. İzmir: Tibyan Yayınları.
  • Yasdıman, H. Ş. (2011). Yehova Şahitleri’nin Kutsal Kitap Anlayışı . Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (13-14), 267-292.
  • Yasdıman, H. Ş. (2005). Yehova Şahitleri’nin Teşkilat Yapısı ve Türkiye'deki Faaliyetleri. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (21), 193-221. Yehova Şahitlerinin Resmi Web Sitesi. (2001). JW.ORG. 2017 tarihinde JW: (https://www.jw.org/tr/yehovanin-sahitleri/sss/yehovanin-sahitlerinin-inanclari/ adresinden alındı
  • Yitik, A. İ. (2002). Yehova Şahitliğinin Ortaya Çıkışı. Dinler Tarihi Araştırmaları-III Hıristiyanlık Dünü, Bugünü ve Geleceği , 3, 283-297.