Çağdaş Sanatta Eğitim ve Bilgi Özellikleri

Çağdaş sanatta üretilen içerik ve bu içeriğin anlaşılırlığı sanatın izleyici ile buluşturulması ve toplumla kucaklaşmasının sağlanması adına önemlidir. Çağdaş sanatın ürettiği verilerin bu kapsamda izleyiciyi ön bir bilgi şartı ile kuşattığı gözlenir. Bu ön bilgi eğitimi ve de bu yolla ortaya çıkan kurumsallığı zorunlu kılar. Bu durum eğitim ve bilginin desteklenmesini de sorun olarak gündeme alır. Çağdaş Sanatın ürettiği içeriğin salt estetik beklentiler düşünülerek üretilmediği düşünüldüğünde anlamca karmaşık olması onun anlamlandırılmasında da bu eğitimin niteliğini etkilemektedir. Eğitim söz konusu olduğunda çağdaş sanatın özellikle bilgiyi manipüle ederek kullandığı da gözlenir. Bu elde edilen verilerin toplumun her kesimi tarafından anlaşılması da konunun başka bir boyutunu oluşturmaktadır. Çağdaş sanatta yer alan bu bilginin niteliğini ve geçmiş ile birlikteliğinin devamlılığını sağlamada görevli etken aktörlerin konuya yalnızca kendi beklentileri doğrultusunda eğildikleri gözlenmektedir. Fakat topluma bu bilginin sunumu ve sanatı topluma ulaştırma amacı düşünüldüğünde bu tek yönlülük, geleceğe sanatın aktarılmasında çıkarlar ile ne derece uyum sağlayacağı da ortadadır. Mevcut örnekler ile konu incelendiğinde ise sanat içeriğinin belli bir bilgi ideolojisi ile hareket etmesinde hatta bu aktörlerce korkulan figürlere sarılmada bir engel görülmediği de gözlenir. Çağdaş sanat içeriğinin genel bir başvuru kabulüne bu durumu şart koşmanın gerekleri çağdaş sanatta bilgi ve eğitim içeriğine katılımı adına dikkat çekicidir. Bu noktadan hareketle çağdaş sanatın toplumsal bütünleşmeye çaba gösterdiğine yönelik algının yeterli bulunmadığı iddia edilebilir. Ancak bu durum sanatın genel ilerleyişi düşünüldüğünde zamanla değişmesinin zorunlu olduğu da beklentiler dahilindedir. Çağdaş sanatın eğitim ve bilgi nesnesi olarak kültürel bir araç olarak önem taşıdığı böylelikle anlam kazanacaktır. Bu çalışmada literatürdeki içerikler taranarak konuyla ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler:

Çağdaş Sanat, eğitim, bilgi

Education and information features in Contemporary Art

The content produced in Contemporary Art and the clarity of the content is important to bring the art together with the audience and to ensure that society is embraced. In this context, the data produced by contemporary art is observed to surround the audience with a precondition of knowledge. This requires pre-knowledge training and the institutionalization that arises in this way. This situation also raises the question of the support of Education and knowledge. This situation also raises the question of the support of Education and knowledge. Considering that the content produced by contemporary art is not produced solely by considering aesthetic expectations, the fact that it is semantically complicated affects the quality of this education in its meaning. When it comes to education, it is also observed that contemporary art, especially by manipulating information, is used. This data is understood by all segments of society, but it is another dimension of the issue. It is observed that the actors responsible for ensuring the quality of this knowledge and the continuity of its association with the past are only leaning towards the subject according to their own expectations. But given the purpose of delivering this information to society and the art of transmitting it to society, it is obvious that this one-wayedness will be compatible with the interests of transferring art to the future. If the subject is examined with the current examples, it is also observed that there is no obstacle for the art content to act with a certain ideology of knowledge and to hug the figures that are feared by these actors. The requirements for this condition to be conditioned on the acceptance of a general application of Contemporary Art content are remarkable in the name of participation in the content of information and education in Contemporary Art. From this point of view, it can be argued that the perception that contemporary art tries to integrate into society is not sufficient. However, considering the general progress of art, it is also necessary to change over time. Contemporary art as a cultural instrument as an object of Education and information will gain meaning in this way. In this study, the contents of the literature were scanned and the related sources were evaluated.

___

  • Acar, B. (2014, Mart 31). Çağdaş Sanat Nefret ve Cehalet. Lebriz: http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=1&articleID=1200 adresinden alınmıştır
  • Agamben, G. (2015, Nisan 3). Çağdaş Nedir? E. A. Artun, & N. Özge içinde, Çağdaş Sanat Nedir? (s. 41). İstanbul: İletişim Yayınları.Altındiş, E. (2015, Temmuz 3). Uzmanlardan İstikrar Dersleri. Nisan 25, 2016 tarihinde Radikal: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/emrah-altindis/uzmanlardan-istikrar-dersleri-1390096/ adresinden alındı
  • Aranda, J., Wood, B. K., & Vidokle, A. (2015, Mayıs 8). What is Contemporary Art? Issue Two. E-Flux Web Sitesi: http://www.e-flux.com/journal/what-is-contemporary-art-issue-two/ adresinden alınmıştır
  • Artun, A. (2015, Eylül 9). Sunuş/ Sanat Piyasası ve Sanatın Özerkliği. E-Skop: http://www.e-skop.com/skopdergi/sunus-sanat-piyasasi-ve-sanatin-ozerkligi/2612 adresinden alınmıştır
  • Erciyes, C. (2014, Mart 24). Radikal Hayat. Çağdaş Sanattan Nefret Ediyorum: http://www.radikal.com.tr/yazarlar/cem-erciyes/cagdas-sanattan-nefret-ediyorum-1182843/ adresinden alınmıştır
  • Julieta Aranda, B. K. (2012, Şubat 11). What Is Contemporary Art? (K. İz, Düzenleyen) Nisan 24, 2016 tarihinde E-skop Sanat Tarihi Eleştiri: http://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-what-is-contemporary-art/554 adresinden alındı
  • Lynton, N. (2009). Modern Sanatın Öyküsü. (C. Çapan, & S. Öziş, Çev.) İstanbul: Remzi Kİtabevi.
  • Mercin, L., & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-20.
  • Seçkin, a. (2015, Nisan 22). Aylin Seçkin & Genco Gülan Söyleşisi. Artlog50.net: http://artlog.art50.net/2015/04/okul-sergisi-soylesi/#.VxudVTCLTIU adresinden alınmıştır
  • Stallabrass, J. (2013). Sanat A.Ş. (E. Soğancılar, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • The J. Paul Getty Museum. (2015, Kasım 18). About Contemporary Museum. Kasım 18, 2015 tarihinde Education At Getty: http://www.getty.edu/education/teachers/classroom_resources/curricula/contemporary_art/background1.html adresinden alındı
  • Tosun, C., & Keskin, F. (2014, Mayıs). Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. Anahtar Sanayi Bakanlığı: https://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/modernite-baglaminda-bilgi-iktidar-ve-uzmanlik-iliskisi/761 adresinden alınmıştır
  • Whitham, G., & Pooke, G. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak. (T. Göbekçin, Çev.) İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2012). Modern, Çağdaş, Güncel, Postmodern. E. M. Yılmaz içinde, Sanatın Günceli Güncelin Sanatı (s. 33-58). Ankara: Ütopya Yayınevi.