Bir Kitap Türkiye’de Din ve Toplumsal Değişme Bediüzzaman Said Nursi Olayı

araştırmacının Risale-i Nur’u anlayamayacağı ileri sürüldü. Tarafgir birisi olduğu gündeme getirildi. Bir insan birçok ilişki ağının parçası olup çeşitli konumlarda olabilir. Bu anlamda bir Nur talebesi de Mardin de bir konuma sahiptir, yani bir mensubiyetten bir tarafgirlikten bahsedilebilir. Lakin bir konuma sahip olmak, kasıtlı olarak çarpıtma yapmayı gerektirmez. Kendi konumundan baktığında bir Nur talebesinden farklı şeyler görmüş olabilir. Çünkü insanların öncelikleri farklı olabilir. Bazı birkaç hususta Said Nursi’yi anlamamış da olabilir. Bu bir art niyet göstergesi değildir. Şunu hatırlatmakta fayda var ki ‘Dışarıdan bir araştırmacı, Risale-i Nur’u hakkıyla anlayamaz’ iddiası ne kadar doğruysa, ‘içerden birisi, Ri- sale-i Nur’u dışarıya hakkıyla anlatamaz’ iddiası da o kadar doğrudur. Mardin, bir sosyal bilimcidir, bir Nur talebesi değildir. Yani, Risale-i Nur’u, ‘sosyal bilimlerin bir nesnesi’ olarak farklı çevrelere ulaştırmıştır. ‘İman inşa edici bir özne’ olarak farklı çevrelere ulaştırmak Nur talebelerinin işidir. Mardin’in eserinden böyle bir beklenti içinde olmamak gerekir

A Book : Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediuzzaman Said Nursi

___

  • Canlı, C. ve Beysülen, Y. K. (2010). Zaman İçinde Bediüzzaman. 2. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Commins, D. (1991). Kitap Tetkiki. Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediüzzaman Said Nursi. International Journal of Middle East Studies. Vol. 23. No. 4. pp. 630-632. Çevrimiçi: http://www. jstor.org/stable/4328471, 09/07/2015.
  • Commins, D. (1992). A Reply To M. Hakan Yavuz. International Journal of Middle East Studies. Vol. 24. No. 4. p. 750. Çevrimiçi: http://www.jstor. org/stable/164479, 09/07/2015.
  • Dağ, A. (2009). Şerif Mardin’de Said Nursi Algısı. Umran. Mart 2009. Sayfa: 49-52. Çevrimiçi: http://umrandergisi.com/u/umran/pdf/175-1363268859. pdf, 09/07/2015.
  • Göçek, F. M. (1992). Kitap Tetkiki. Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediüzzaman Said Nursi. Middle East Journal. Vol. 46. No. 3. pp. 505-506. Çevrimiçi: http://www.jstor.org/stable/4328471, 09/07/2015.
  • Karabaşoğlu, M. (2004). Şerif Mardin Olayı. Çevrimiçi: http://www.karakalem. net/?article=852, 09/07/2015.
  • Mardin, Ş. (2013). Türkiye’de Din ve Toplumsal Değişme Bediüzzaman Said Nursi Olayı. Çev. M. Çulhaoğlu. 17. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Nursi, S. (2012a). Tarihçe-i Hayat. Çevrimiçi: http://www.erisale.com/#content. tr.14.51, 22/10/2015.
  • Nursi, S. (2012b). Lem’alar. Çevrimiçi: http://www.erisale.com/#content. tr.3.182, 22/10/2015.
  • Nursi, S. (2012c). Emirdağ Lahikası – I. Çevrimiçi: http://www.erisale. com/#content.tr.10.143, 22/10/2015.
  • Şentürk, R. (1998). Kitap Tetkiki. Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediüzzaman Said Nursi. İslâm Araştırmaları Dergisi. Sayı: 2. Sayfa: 262-268. Çevrimiçi: http://www.isam.org.tr/ documents/_dosyalar/_pdfler/islam_arastirmalari_dergisi/sayi02/262_268. pdf, 09/07/2015.
  • Yavuz, M. H. (1992). A Response to David Comminsıs Review of Mardin's Religion and Social Change in Modern Turkey: The Case of Bediuzzaman Said Nursi. International Journal of Middle East Studies. Vol. 24. No. 4. pp. 749-750. Çevrimiçi: http://www.jstor.org/stable/164479, 09/07/2015.