Hwarangdo ve Kadın

Hwarangdo ve Kadın

Hwarangdo, Şilla’nın yerel idari gücünü belirleyen 6’lı sistemden ayrılıp,merkezi idari sistemi güçlendirmek ve ufku açık, kabiliyetli gençleri yetiştirerek üç krallığın bileştirmesinde büyük rol oynamaktadır. Lakin Hwarangdo yalnızca erkeklerin toplumsal kurumu olmamakla birlikte, Hwarangdo sisteminin oluşmasında ve kuruluşunda Şilla kadınlarının yeri oldukça büyüktür. Özellikle 1989 yılında, 『Hwarangsegi』nin ortaya çıkmasıyla uzunca saklı kalınan Şilla’nın yegâne sistemleri ile Wharando’daki göze çarpan kadınların rolleri belirlenmeye başlamıştır. Hwarangdo’nun kuruluşu ve Pungwelcu’nun atanması, Hwarangdo’nun kollarının oluşumu ayrıca Hwarangdo’nun ortadan kaldırılmasına dek her aşamasında Şilla krallığının kadınları yer almaktadır. Wonwhoa’yı ortadan kaldırıp Pungwelcu idaresindeki Hwarangdo’yu kuran kişi 24. Kral Jinhıng’ın annesi kraliçe Jiso’dır.Hwarangdo’yu ortadan kaldıran da 31. kral olan Sinmun’un annesi Kraliçe Jayı olmuştur. Nangmun’daNangduların sosyal statüsü ve vazifesini sağlayan Bongwha’dır. Pungwelcu’nunmevkisini ve otoritesini sağlamlaştıran temel sebep de Hwacu’dur. Yalnızca Şilla Krallığında sadece kadınlar kral olmuştur. Şilla’nın bir ülke olarak idare açıdan gelişmesinde önemli bir olgu olarak rol üstlenen Wonwhoa ve Hwarangdo’nun asıl idari güçleri krallığın prensesleri, kraliçeleri ve kralların anneleridir. Bu durum, diğer krallıklarda görünmeyen sadece Şilla Krallığında görülen kadınların yegâne vazifelerini ve rollerini yansıtmaktadır. Dolaysıyla bu bakımdan, bu çalışmada incelenecek olan Hwarangdo sistemi ile kadınların ilişkileri, Şilla kralının kudreti ve toplumunda yer alan kadınların üst mevkilerde yer alıp, kadınların rollerinin büyük olduğunu göstermektedir. Şilla toplumunun kabullendiği idari anlayış ve onlara ait olan bir öz dünya vardı. Bu açıdan da Hwarangdo ve kadınların ilişkisi, Şilla halkının geliştirdiği özel toplum yapısını gösteren bir pencere olabilmektedir. 

___

  • 참고문헌
  • 김대문, 화랑세기-신라인의 신라 이야기-, 이종욱 역주해, 소나무, (서울: 1999) 김대문·각훈, 화랑세기/ 해동고승전, 여성구 역, 지식을 만드는 지식, (서울: 2012), 김부식, 삼국사기 I, II, 이강래 역, 한길사, (파주:1998)김태식, 화랑세기, 또 하나의 신라, 김영사, (파주: 2002) 도널드 쿼터트, 오스만 제국사(1700-1922), 이은정 역, 사계절, (파주: 2008) 리선근, 화랑도와 삼국통일, 세종대왕기념사업회, (서울: 1974) 박남수, 신라 화백제도와 화랑도, 주류성, (서울: 2013) 박영규, 신라왕조실록, 웅진 지식하우스, (파주: 2004)서의식, 한국사 이야기-고조선·삼국-, 가람기획, (서울: 2015) 소이원,21세기 화랑도, Essay,2010손인수, 신라 화랑도의 공간, 문음사, (서울:1996) 신채호, 조선상고사, 위즈덤 하우스, 김종성 역, (고양: 2014) 이종욱, 화랑, 휴머니스트, (서울: 2003)이희수,터키사100, 청아출판사, (파주: 2017)이희철, 튀르크인 이야기, 도서출판 리수, (서울: 2017) 일연, 삼국유사, 김원중 역, 민음사, (서울: 2008) 전국역사교사모임,처음읽는터키사-동서양문명의교차로,터키-, 휴먼니스트, (서울: 2010) 전덕재,“정치 운영 원리와 신분제-고대 사회의 핵심 키워드,부와 골품”,한국고대사 2,김재홍외 3명,푸른역사,(서울: 2016),112-162.Kemal Beydili,“Yeniçeri”, İslam Ansikropedisi, TürkiyeDiyanetVakfı, İstanbul, 2013, Cilt 43, 450-462.
  • 기타KBS 역사스페설,“화랑세기 필사본의 미스터리”, (1999.07.10) 한국민족대백과,한국학중앙연구원,http://encykorea.aks.ac.kr/pmg지식엔진연구소,시사상식사전,박문각.https://cafe.naver.com/dreamhappyser/4569, Mylove KBS, “화랑”,(2016.12.19)http://www.ohmynews.com/NWS_Web/View/at_pg.aspx?CNTN_CD=A0002512781, “신라남성이 끌던 두 여성,준정과남모의 비극”