MODERN RESİM SANATÇILARININ ESERLERİNDE CENNET BAHÇELERİNDEKİ ADEM VE HAVVA YORUMLARI

Cennet bahçesindeki Adem ve Havva'nın öyküsü yüzyıllardır farklı sanatçılar tarafından farklı biçimde defalarca yorumlanan bir konudur. İlk çiftin yaratılışı, cennetteki durumları ve yılanla olan hikâyesi Kutsal Kitaplarda anlatılmış ve insanoğlunun geçmişine ışık tutmuştur. Dünyadaki yerimiz, neden burada olduğumuz, ilk insanın durumu, soyumuzun nasıl geldiği ve Tanrıyla münasebetimiz insanın hep ilgisini çekmiştir. Araştırma, insanoğlunun bu en önemli durumunu modern resim sanatçılarının eserlerine yansıtma biçimini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada Cennet Bahçelerindeki Adem ve Havva'nın modern resim sanatındaki sanatçıların eserlerine nasıl yansıdığı ve nasıl yorumladığı incelenmiştir. Araştırmada betimsel araştırma modeli benimsenmiş, çeşitli kitap, dergi, makale, bildiri vb görsel ve yazınsal kaynaklardan faydalanılmıştır. Araştırma, Modern Resim Sanatı ve eserlerinde Cennet Bahçelerindeki Adem ve Havva’yı yorumlayan sanatçılar ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, modern sanat alanındaki bu konuya ışık tutmak, farklı bir bakış açısı kazandırmak ve sanat alanındaki kaynaklara yeni özgün bir kaynak oluşturmak hedeflenerek sanatçıların eserleri çözümlenmiştir.

___

  • BATUR, E. (2000), Modernizmin Serüveni, İstanbul,YKY Yayınları.
  • BATUR, E.(2000) “Sanatta Çıplak”, P: Sanat Kültür Antika Dergisi, sayı.18.
  • BERGER, J. (2002), Görme Biçimleri, Çev: Salman, Y., İstanbul, Metis Yayınları.
  • BOTTERO, J.,(2015), “Adem ve Havva:İlk Çift”, Batı'da Aşk ve Cinsellik, Derleyen : Duby, G., Çev: Gür,A., İstanbul, İletişim Yayınları.
  • BUYSSCHAERT, M., MALERBA, F.( Ed. ), (2007), Botero Works 1994-2007, Milano, Skira Yayınları.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (1997), Cilt :1-2-3, İstanbul ,YEM Yayınları.
  • ERGÜVEN, M.(1999), Pusudaki Ten, İstanbul ,Sel Yayınları.
  • FAERNA, J.M.(Ed.),(1997), Great Modern Masters Botero, NewYork, Harry N.Abrams, Inc. Yayınları.
  • FOUCAULT, M. (1993), Cinselliğin Tarihi, Çev: Tufan, H. İstanbul, Afa Yayınları.
  • GOMN, S.C. (2014), Sanat Sanatın Gizli Dili, Çev:Deadato,L. İstanbul, İnkilap Yayınları.
  • HAUSER, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Gölönü, Y., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • KOVULMAZ, B., (Ed.) (2011), Chagall 1887-1985, Çev: Kadıoğlu, B. İstanbul,YKY Yayınları.
  • LEPPERT, R.D.(2009), Sanatta Anlamın Görüntüsü, Çev: Türkmen, İ., İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • LLOSA, M.V. (2000), “Bir Sergi: Botero,Form, Renk ve Hacim Aşkına”, P : Dünya Sanatı, Sayı 52
  • LYNTON, N.(2004), Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Çapan, C- Öziş, Ş. Çin, Remzi Kitabevi.
  • ÖZTÜRK, Ş. (Ed.) (2012), Gauguin, Çev: Göktepe, E. İstanbul,Yky Yayınları.
  • RICHARD, L., (1991), Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Çev: Madra, B., Gürsoy,S., Usmanbaş, İ., İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • THOMPSON, J. (2014), Modern Resim Nasıl Okunur, Çev: Çulcu, F.C., İstanbul, Hayalperest Yayınları.
  • TURANİ, A. (1999), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • WOLF, N. (2005), Dışavurumculuk, Ed: Grosenick, U. Taschan Yayınları- Remzi Kitabevi.