ANİMASYONLU TELEVİZYON REKLAMLARINDA TÜKETİM OLGUSUNUN BİÇİMLENMESİNDE SİMÜLASYON ETKİSİ

Tüketimin ihtiyaçtan çok anlık ve doyumsuz bir arzu nesnesine dönüşümü reklamların tüketicilerin yeni taleplerini karşılayacak şekilde farklılaşmasına yol açmıştır. Bu durumun önemli yansımalarından biri, televizyon reklamlarında animasyon kullanımı ile sıradanlıktan kaçıştır. Animasyonlu televizyon reklamları tüketiciler üzerindeki büyüsünü arttırabilmek için simülasyon evrenini hızla genişletmektedir. Simülasyon her şeyi gerçeğin sahtesi konumuna getirerek tüketimin boyutlarını esnekleştirmektedir. Simülasyon evreni hayal dünyasının postmodern imgeleriyle de süslenerek reklamların görselliği daha ilgi çekici bir hale getirilmeye çalışılmaktadır. Görsellikte gerçeklikten simülasyona geçiş tüketimi, gerçekliğin asıllığını yitirdiği hayalleri dolduran imajlarla ve arzularla dolu bir aldatmacaya dönüştürmüştür. Çalışmada bu sorun kapsamında literatür taraması ve reklam örnekleri ışığında simülasyonun animasyonlu televizyon reklamlarına nasıl yansıdığının ve tüketimi nasıl dönüştürdüğünün incelenmesi amaçlanmıştır.

Television Advertisements To The Formation of Animated Simulation Cases The Effect Of Consumption

Consumption in a very immediate need and an insatiable desire to meet the new demands of consumers object differentiation has led to the transformation of advertisements. One of the major reflections of this situation, escape from the ordinary with the use of animated television advertisements. The magic of the animated television advertisements on consumers in order to increase rapidly expanding universe of simulation. Consumption by bringing the truth to the false, the size of the simulation everything is flexible. Decorated with images of the postmodern world, the universe of simulation imagine a more interesting visual advertisements to be brought be studied. The transition from reality simulation to visually consumption, the actual reality is full of lost dreams and desires fills the image and transformed a deception. Examples of this problem within the scope of the study literature and advertising and consumption is reflected in the light of how the simulation, animated television advertisements aimed to examine how to convert.

___

  • Balaban, Y. (2007), Üç Boyutlu Bilgisayar Grafiklerinin Sinema Filmleri İçinde Kullanımı: “Mumya” “Küçük Kardeşim” “Matrix” İncelemesi Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Baltaş, Z. (2006), Duygusal Zeka, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Baudrillard, J. (1968), Systeme des Objets, Gallimard, Paris.
  • Baudrillard, J. (1986), Amerika, (Çev: Y.Avunç), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baudrillard, J. (1998), Simülakrlar ve Simülasyon, (Çev. Oğuz Adanır), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • Baudrillard, J. (2004), Tüketim Toplumu, (Çev. Hazar Deliçaylı ve Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baudrillard, J. (2005), Şeytana Satılan Ruh/Ya da Kötülüğün Egemenliği, (Çev. Oğuz Adanır), Doğu Batı Yayınları, Ankara.
  • Baudrillard, J. (2008), Radikal Belirsizlik, (Çev. Deliceçaylı, Ferda Keskin), De Ki Yayınları, Ankara.
  • Bauman, Z. (1999), Çalışma,Tüketicilik ve Yeni Yoksullar, (Çev. Ümit Ökten), Sarmal Yayınevi, İstanbul.
  • Bilgin, N. (2000), İçerik Analizi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Bulut, Ö. (2006), Teknolojik Gelişmelerin Görüntüsel Anlatıma Olan Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Charles, S. ve Ron, S. (1983), The Complete Kodak Animation Book. Eastman Kodak Company, Rochester, New York-USA. pp. 9-10
  • Disalvo, C. F., Gemperle, F., Forlizzlj ve Kisler, S. (2002), All Robots are not createdb equal: The design and perception of humanoid robot heads, Human Computer Interaction Institute and School of Design, Carnegie Mellon University.
  • Eagleton, T. (1999), Postmodernizm Yanılsamaları, (Çev. Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Featherson, M. (1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, (Çev: Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Giddens, A. (2005), Sosyoloji, (Çev: Cemal Güzel), Ayraç Yayınları, Ankara.
  • Grant J. (2004), Post-İmaj Devri: Pazarlamada İmaj Çağından Akıl Çağına Geçiş, (Çev: Dinç Tayanç). MediaCat, İstanbul.
  • Jameson, F. (1994), Postmodemizm, (Çev. Nuri Plümer), YKR, İstanbul.
  • Karagülle, H., Karakuzu. R. ve Varol. K. (2001), Endüstriye Yönelik Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimi. MMO Makine Tasarım ve İmalat Teknolojileri Kongresi Kitabı. Konya
  • Karakaş, M. (2001), “Tüketim Kültürü ve Tüketimin Yeniden Üretimi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 3,1.
  • Kellner, D. (1993), “Toplumsal Teori Olarak Postmodemizm: Bazı Meydan Okumalar ve Sorunlar” Modemite versus Postmodemite, (Çev: Mehmet Küçük), Vadi Yayınları, İstanbul.
  • Knapp E. D. (2002), Marka Aklı, (Çev. Azra Tuna Akartuna), MediaCat Kitapları, İstanbul. Lefebvre, H. (1998), Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis Yayınmaları, İstanbul.
  • Mehta A. (2000), “Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness”. Journal of Advertising Research, 71.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007), Tüketici Davranışı, MediaCat, İstanbul.
  • Özgür, A. Z. (1994), Televizyon Reklamcılığı: Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, İstanbul.
  • Pringle, H. ve Thompson, M. (2000), Marka Ruhu-Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak, (Çev.: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat), Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • Robins, K. (1999), İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikası, (Çev: Nurçay Türkoglu), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Sabanovic, A. ve Yannier, S. (2003), Robotlar: Sosyal Etkileşimli Makineler, Tübitak Bilim Teknik Dergisi.
  • Sutherland, M. ve Sylvester, A. K. (2004), Reklam ve Tüketici Zihni, (Çev: İnci Berna Kalınyazgan), MediaCat, İstanbul.
  • Şeylan, G. (2002), Postmodernizm, : İmge Kitabevi, Ankara.
  • Torlak, Ö. (2001), “Reklama Getirilen Eleştiriler ve Reklamın Toplumsal Sorumluluğu”, Pazarlama Dünyası, 9, 49. pp. 249.
  • Uztuğ, F. (2003), Markan Kadar Konuş – Marka İletişimi Stratejileri, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Yaylacı, G. Ö. (1999), Reklamda Stratejilerle Yönetim, Alfa Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • cygm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/animasyonduzenleme. (Erişim Tarihi: 15.12.2011).