Güruh-ı Naci'nin Saçlı Bacıları: Alevi-Bektaşi İnanç Sisteminde Kadın Olmak

Modern dönemde kadının toplumsal düzen içindeki yeri tartışılırken varoluşçu feminizm de onun/kadının ontolojik sorunlarına vurguda bulunur. Erkeğe göre kadının “öteki cinsiyet” olarak tanımlanması kabul edilmez. Ancak kadın bu duruma razıdır ve asıl problem budur. Kadını cinsel nesne olarak addetmek de onun mümin yönünü...

___

  • Anohin, A. V. (1924).Materialyposamanstvu u jaltajtsev (SMAE, IV, 2), Pietari.
  • Atalay, B. (1992). Divanü Lügat-it Türk Tercümesi, C.1, Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Bayram, M. (2002). “Bacıyân-ı Rum (Anadolu Bacıları) ve Fatma Bacı”, Türkler, C.6, Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, ss.365-379.
  • Berktay, F. (2014). Tektanrılı Dinler Karşısında Kadın, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Beydili, C. (2004).Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlüğü, İstanbul: Yurt Yayınevi.
  • DeBeauvoir, S. (1971). Kadın: Genç Kızlık Çağı, İstanbul: Payel Yayıncılık.
  • Demir, Z. (1997). Modern ve Postmodern Feminizm, İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Eliade, M. (1994). Ebedi Dönüş Mitosu, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Er, P. (2006).Direnen Kültür: Anadolu Aleviliği, İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • Ergin, M. (1997). Dede Korkut Kitabı, C.1, Ankara: TDK Yayınları.
  • Ersoy, R. (2007). “Kadın Kamlar'danGöçerevliTürkmenler'de 'Ebelik' Kurumu'na Dönüşüm”. Türk Bilig: Türkoloji Araştırmaları Dergisi, S. 13, ss. 60-71.
  • Gölpınarlı, A. (1998).Vilâyetname (Menakıb-ı Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli). Ankara: İnkılap.
  • Gölpınarlı, A. (2004).Tasavvuf'tan Dilimize Geçen Deyimler ve Atasözleri, İstanbul: İnkılâp.
  • Gürkan, S. L. (2003). “Yahudi ve İslâm Kutsal Metinlerinde İnsan'ın Yaratılışı ve Cennet'ten Düşüş”, İslam Araştırmaları Dergisi, S.13, ss.1-48.
  • Harva, U. (2015). Altay Panteonu, (Çev. Ömer Suveren), İstanbul: Doğu Kütüphanesi.
  • Jung, C. G. (2009). Dört Arketip, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Koç, A. (Ed.). (2014). Eskişehir'in Somut Olmayan Kültürel Mirası, Eskişehir: ESOGÜ Yayınları No: 238.
  • Okan, N. (2014). “Alevilikte Kadın Erkek Eşitliği söylemine Eleştirel Bir Yaklaşım”, A.Ü. DTCF Antropoloji Dergisi, S.28, ss.27-40.
  • Otyan, M. T. (2007). Bektaşiliğin İçyüzü, İstanbul: Demos Yayınları.
  • Ögel, B. (1998). Türk Mitoloji, C.1, Ankara: TTK Yayınları.
  • Öztürk, E. (2010).“Hz. Fatma Kültü”, Toplum Bilimleri Dergisi, C.4, S.8, 2010, ss.127-144.
  • Potanin, G.N. (1883).Otserkisevero-zapadnojMongolii, IV. Pietari.
  • Sabbah, F. A. (1992). İslam'ın Bilinçaltında Kadın, (Çev. Ayşegül Erol), İstanbul: Ayrıntı.
  • Yolcu, M. A. (2014). Türk Kültüründe Evliliğe Bağlı Tabu ve Kaçınmalar, Konya: Kömen Yayınları.
  • Zeren, M. (2012). İlahi Nur: Hz. Muhammed'den Hadisler, İstanbul: Bilge Kültür Sanat. Kaynak Kişiler
  • Ali Demir Dede, 65, Seyit Cemali Sultan (Kemal Sultan) Ocağı, Avdan, 20.03.2013 tarihli görüşme (K.1)
  • Ali Garkın Dede, 85, Pir Ahmet Efendi Ocağı, Avdan, 20 Nisan 2013 tarihli görüşme (K.2)
  • Havva Karakan, 43, Ev Hanımı, İlkokul, Yörükkırka köyü, 17.08.2013 tarihli görüşme (K.3)
  • Mehmet Demirtaş Dede, 58, Şücaeddin Veli Ocağı, Avdan, 20.04.2013 tarihli görüşme (K.4)
  • Mustafa Kemal Demir Dede, 63, Afyon, Alanyurt Köyü, Seyit Cemali Sultan (Kemal Sultan) Ocağı, 09.10.2013 tarihli görüşme (K.5)
  • Mehmet Konuk, 62, Çiftçi, İlkokul, Yörükkırka köyü, (Talip rehberi) 17.08.2013 tarihli görüşme (K.6)
  • Vesile GargınAnabacı, 77, Pir Ahmet Efendi Ocağı, Avdan, 20.04.2013 tarihli görüşme(K.7)
  • Zehra Demirtaş Anabacı, 54, Şücaeddin Veli Ocağı, Avdan, 20.04.2013 tarihli görüşme (K.8)
  • Zehra Kayacık, 85, Erzurum-Aşkale, Ev hanımı, 20.05.2012 tarihli görüşme (Üryan Hızır Ocağı talibi) (K.9)
  • Ali Göreci, 68, Emekli Öğretmen, Giresun, Görele, Derekuşçulu köyü, 12.05.2009 tarihli görüşme. (K.10)
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • ISSN: 2602-3407
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2009
  • Yayıncı: -