Sosyal Medya Dindarlığı

Özet Post modern dünyanın yeni iletişim ağı olan sosyal medya, bireyin toplumda inovatif ve yeniliklere ayak uydurmasını sağlayarak her türlü fikri önemli hale getirmektedir. Sosyal medya, toplumda yeni bir ilişki ağı ve iletişim modeli oluşturarak bireylerin aynı mekânda olmadan bir birileriyle sayısızca paylaşımda bulunmasına imkân sağlamaktadır. Sosyal medya, birey ile çevresi arasındaki iletişimin yönü değiştirerek sanal bir iletişim alanı oluşturmuştur. Bu sosyal mecrada topluma dair her alanı görmek mümkündür. Bu alanlardan birisi de dindir. Toplumsal izdüşümleri olan din ve medyanın bir birine etkileri kaçınılmazdır. Modern hayatın ortaya koyduğu verilerin sosyal medyada ortam bulması dinsel yaşamı ve dini iletişimi de değiştirmiştir. Dini hassasiyetleri olan ve kendini dindar olarak tanımlayan kitlenin popüler kültür olarak kabul edilen sosyal medyada dini düşüncelerini kullanmaları popüler dindarlığa ya da sosyal medya dindarlığına zemin hazırlamıştır. Bu araştırmamızda dindarlıkları sosyal medyada şekillenen bireylerin sosyal medyadaki dini algıları ve söylemlerinin nasıl şekillendiğini ortaya koymaktır.

___

  • Bbc Türkçe, Aşırı Uçlarda Selfie Çekmenin Tehlikeleri, 2015
  • http://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/10/151016_tehlikeli_selfieler Erişim Tarihi: 28 Ekim 2016
  • Freud, Sigmund, Narsizm Üzerine ve Schreber Vakası, çeviren: Saffet Murat Tura- Banu Büyükkal, Metis Yayınları, 2015, s.65
  • Gıddens, Antony, Sosyoloji, Yayıma Hazırlayan: Cemal Güzel, Kırmızı Yayınlari, İstanbul, 2008, s.673-678
  • Güler, İlhami, Sosyal Medyada Din, Kamuda Sosyal Politika Dergisi, 2104, s.86-88
  • Hatıloğlu, Uğur, Sosyal Medya Narsisizmi Besliyor, http://www.e-psikiyatri.com/50005-50005 Erişim Tarihi: 15 Şubat 2016
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook Erişim Tarihi: 28 Şubat 2016
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Instagram Erişim Tarihi: 03 Nisan 2016
  • https://www.youtube.com/yt/about/tr/ Erişim Tarihi: 01 Nisan 2016
  • http://sosyalmedya.co/selfie-tarihi/ Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2016
  • Irak, Dağhan, Yazıcıoğlu, Onur, Türkiye ve Sosyal Medya, Okuyanus Yayınları, 2012, s.39
  • Karaaziz-Meryem, Atak-İrem E., Narsisizm ve Narsisizmle İlgili Araştırmalar Üzerine Bir gözden Geçirme, Nesne Psikolojik Dergisi, 2013, s.46
  • Kemp, Simon, Social Dijital Mobile in Europe 2014, http://wearesocial.sg/blog/2014/02/social-digital-mobile-europe-2014/ Kirman, Mehmet Ali, Din Sosyolojisi Terimler Sözlüğü, Rağbet Yayınları, 2011, s.90
  • Okumuş, Ejder, Gösterişçi Dindarlık, Ark Yayınları, İstanbul, 2002, s.44-46
  • Onat, Ferah ve Alikılıç, Özlem A., Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Olarak Değerlendirilmesi, 2008, s.1116
  • Oyman, Nihat, Yazılı ve Görsel Basında Din, II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 5-7 Mayıs 2016, Nizip, E Kitap, s.912
  • _____,Selfie Perspektifinde Dindarlığın Teşhiri, İktibas Dergisi, 2016, http://www.iktibasdergisi.com/selfie-perspektifinde-dindarligin-teshiri/
  • Reuters, Privacygroups ask regulatorsto halt Facebook's bil-lionWhatsAppdeal Read more at Reuters, 2014,
  • http://www.reuters.com/article/2014/03/06/us-facebook-whatsapp-idUSBREA2526C20140306#yLAkSy7eZiOKuEsU.99 Erişim Tarihi: 04 Eylül 2015
  • Twenge-Jean M., Compbell-W. Keith, Asrın Vebası Narsisizm İle-ti, çeviren: Özlem Korkmaz, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2010, s.165