Erken Dönem Eş‘arî Kelâmı:Ebû Bekr el-Bâkillânî (ö. 403/1013) ve Hidâyetü’l-müsterşidîn’i

Sabine Schmidtke, bu çalışmada Ebû Bekr el-Bâkillânî’nin en kapsamlı kelâm eseri Hidâyetü’l-müsterşidîn’in iki yazmasını tanıtmaktadır. Daha önce Daniel Gimaret tarafından Fes ve Kahire’deki yazmaları tanıtılan eserin bu makalede ele alınan yazmaları ise St. Petersburg ve Taşkent’te bulunmaktadır. Schmidtke, söz konusu yazmalardan hareketle Hidâye’nin biçim ve muhtevasına yönelik çıkarımlarda bulunmaktadır. Makalede ayrıca St. Petersburg ve Taşkent yazmalarında geçen Bâkillânî’nin kelâm ve fıkıh usulü alanlarında kaleme aldığı eserlerin isimlerine ve daha erken dönem kelâm literatüründen yaptığı alıntılara işaret edilmektedir. Yazar, makalenin sonuna Fes ve Kahire yazmalarının kısa, St. Petersburg ve Taşkent yazmalarının ise detaylı içindekiler listelerine yer vermektedir.

Early Ašʿarite Theology: Abū Bakr al-Bāqillānī (d. 403/1013) and his Hidāyat al-mustaršidīn

In this study, Sabine Schmidtke introduces two manuscripts of Abū Bakr al-Bāqillānī's most comprehensive work in the field of Kalām, Hidāyatu'l-mustershidīn. Recently, Daniel Gimaret had introduced the manuscripts of the work in Fez and Cairo. The manuscripts discussed in this article are St. Petersburg and Tashkent. Based on the respective manuscripts, Schmidtke makes inferences about the form and content of Hidāya. Also, the study includes al-Bāqillānī's works on the fields of kalām and uṣūli’l-fıqh and his references to earlier kalām literature in St. Petersburg and Tashkent manuscripts. At the end of the article, the author offers a detailed table of contents of the St. Petersburg and Tashkent manuscripts and a short table of contents of the Fez and Cairo manuscripts.

___