XIII. Yüzyıl Anadolu Taçkapıları’nda Kullanılan Madalyon ve Kabaralar

___

  • Akok, M.(1976). “Konya Beyşehrinde Eşrefoğlu Camii ve Türbesi”.Türk Etnografya Dergisi. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. 5-34.Bakırer, Ö.(1981). Selçuklu Öncesi ve Selçuklu Dönemi Anadolu Mimarisinde Tuğla Kullanımı. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yay.Baş, G. (2002).Bitlis’teki Mimari Yapılarda Süsleme.Bitlis: Bitlis Valiliği Kültür Yay.Baysal,A.F., (2014). “Konya Selçuklu Taş İşçiliğinde Rûmî Motifler”, Geleneksel Mimarinin Yaşayan İnsan Hazineleri, Ankara: Grafiker Yayınları, 115-125.Baysal,A.F., (2018). “Konya’da Keluk bin Abdullah İmzalı İki Taç Kapının Tezyinatına Dair Bir Değerlendirme”,İstanbul: IRCICA, 33-50.Davies, N (2008).Jokiniemi E., Dictionary of Architecture and Building Construction, Elsevier Architectural Press.Demiriz, Y (2000).İslam Sanatında Geometrik Süsleme.İstanbul:Lebib Yalkın Yay. A.Ş.Doğan Ş. Nermin ve Turgay Yazar (2013). “Anadolu Selçuklu ve Beylikleri Dönemi Mimari Süslemesinde, Küre, Küre ve Koni Kesiti/Kabara, Rozet”. Türkiyat Araştırmaları, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü. 221-244.Durukan, A.(1993).“Ak Han’ın Süsleme Programı”, Sanat Tarihinde İkonoğrafik Araştırmalar, Güner İnal’a Armağan .Ankara: Hacettepe Üniversitesi Türk Halkbilimi Yayınları, 143-160.Glossary of Architectural Terms.Stromberg Architectural Product.Görür, M.(2007).“Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları Kataloğu”.Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları,Ed. Hakkı Acun. Ankara: TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 473-529.Gün, R. (1999).Anadolu Selçuklu Mimarisinde Yazı Kullanımı. Doktora Tezi. Samsun:Ondokuz Mayıs Üniversitesi.Harris, C.M (2006).Dictionary of Architecture and Construction.TheMcGraw-HillCompanies.Hasol, D.(1998).Ansiklopedik MimarlıkSözlüğ.İstanbul: Yem Yayınları.Kuban, D. (2010).Divriği Mucizesi Selçuklular Çağında İslam Bezeme Sanatı Üzerine Bir Deneme.İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.Kuran, A. (1969).Anadolu Medreseleri.Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.Mülayim, S. (1983).Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler (Selçuklu Çağı),Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.Ögel, S. (1966). AnadoluSelçukluları’nın Taş Tezyinatı. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Ögel, S. (1994). Anadolu’nun Selçuklu Çehresi.İstanbul: Akbank Yayınları Kültür ve Sanat Kitapları No:58.Öney, G. (1988).Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları Maden Sanatı Metalwork.İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Sözen, M. ve U. Tanyeli (1992), Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul:Remzi Kitabevi.Şahin, M. K. (2013).“Anadolu’da Selçuklu Döneminde Niğde ve Kayseri Çevresinde Bulunan Taçkapılar Üzerine Bazı Düşünceler Some Ideas on PortalsLocated in Surroundings of Niğde and Kayseri in The Anatolian Seljuk Period”. Uluslar arası Sosyal Araştırmalar Dergisi Prof Dr. Hamza Gündoğdu Armağanı. Ordu: Fen-Edebiyat FakültesiYayınları, 473-503.Toparlı, R. (2005). Rıdvan Nafiz-İsmail Hakkı Sivas Şehri.İstanbul: Remzi Kitabevi.Ünal, H. R. (1982) Osmanlı Öncesi Anadolu-Türk Mimarisinde Taç Kapılar. İstanbul: E.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınları.