SOSYAL MEDYA TASARIMI VE İHTİYAÇ
İnternetin yaşantımıza girmesiyle birlikte iletişim teknolojilerinde ortaya çıkan yenilikler hızlı bir şekilde dünyaya ulaşmaya başlamıştır. Bu yenilikler arasında bulunan sosyal medya, internet kullanımını bilgiye ulaşma noktasından bilgiyi üretme ve paylaşma noktasına taşımış ve bununla birlikte yeni bir dünyanın kapısını aralamıştır. İnternetin günlük yaşamın neredeyse tüm alanlarında kullanılabilir olması, sosyal medyanın da birey yaşamında adeta vazgeçilmez bir hale gelmesine neden olmuştur. Bu perspektiften incelediğimizde, internet teknolojisiyle birlikte değişen yaşam ve yaşam pratiklerini görmek mümkündür. Özellikle geleneksel medya araçlarıyla gerçekleştirilen tek yönlü iletişimin aksine kullanıcıların tüm dünyaya kısa bir süre içerisinde duygu ve düşüncelerini aktarabilecekleri, içerik üretebilecekleri, ürettikleri içerikleri de diğer kullanıcılarla paylaşabilecekleri bir alan meydana gelmiştir.
Sosyal medyanın bir ihtiyaçtan meydana geldiği düşüncesiyle hareket edersek, sosyal medya tasarımının da ihtiyaç duyulan bir alan olduğunu söylemek mümkündür. Sosyal medya tasarımı hususunda ihtiyaç, markayı doğru hedef kitle ile buluştururken tüketiciyi de doğru reklam ile buluşturur.
Doğru hedef kitlenin belirlenmesi durumu, doğru tasarının ortaya çıkışını sağlarken; doğru tasarı yalnızca doğru ihtiyaç tespiti ile olabilmektedir. Bu durum da ihtiyaç kavramının hedef kitle üzerinde oldukça etkili olduğunu ortaya koyar. Bu nedenle sosyal medya tüketimine sevk eden güdülerin araştırılması, tüketici davranışlarını anlamak ve akabinde yönlendirmek için önemlidir. Sosyal medya ve sosyal medya tasarımı doğrudan ihtiyaç ile bağıntılıdır.
___
- Referans1
Arnheim, Rudolf, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, istanbul 2007.
- Referans2
Bringhurts, R. (2002). Elements of Typographic Style: 2.baskı Colombia: Hartley & Marks Publishers.
- Referans3
Erkul R., Erdem, Sosyal Medya Araçlarının (Web. 2.0) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği, Türkiye Bilişim Derneği, 2009.
- Referans4
Eker, Metin, Sena Şengir ve Hülya Demir, “Görsel Kültür İçin Bir Epistemoloji: Metinsel Dönüşümden İmgesel Kaosa Terfi”, Uluslararası Görsel Kültür Kongresi, İstanbul 2012.
- Referans5
E. Civcir, (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri. Ankara: Akademisyen.
- Referans6
GÜNGÖR, İ. H. Temel Tasar. İstanbul: Afa,(2005).
- Referans7
İsmail Tunalı, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın, İstanbul, 2004, 14-78-94.
- Referans8
Mozota, Brigitte Borja De, Tasarım Yönetimi, MediaCat Kitapları, istanbul 2006.
- Referans9
Ocvirk, O. G., Stinson E. R., Wigg, R. P., Bone & O. R., Cayton L. D. (2015). Sanatın temelleri teori ve uygulama. İzmir: Karakalem.
- Referans10
Topsümer, F., Elden,M. ve Yurdakul, N.(2014). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul.
- Referans11
TÜLAY ÇELLEK, A. MEHTAP SAĞOCAK, TEMEL TASARIM SÜRECİNDE YARATICILIK,2014.
- Referans12
https://www.etimolojiturkce.com/kelime/sosyal Son erişim: 20.01.2020.
- Referans13
https://sozluk.gov.tr/?kelime=sosyal son erişim: 20.01.2020.
- Referans14
https://www.etimolojiturkce.com/kelime/medya son erişim: 20.01.2020.
- Referans15
https://sozluk.gov.tr/medya son erişim: 20.01.2020.
- Referans16
https://en.wikipedia.org/wiki/EWOM son erişim tarihi: 20.01.2020