Katı Olan Her "İş" Sanallaşıyor Veya İşgörenin Artan Yalnızlığı Üzerine: Kuramsal Bir Yaklaşım

Klasik dönemlerden kalma her kuralın, her ilkenin, hatta her işin ve iş yapma yönteminin biçim değiştirdiği, esnekleştiği ve sanallaştığı bir döneme doğru hızla ilerliyoruz. “Katı olan her şey buharlaşır” sözünü haklı çıkaran gelişmelerin bugün vardığı noktada, “katı olan her iş sanallaşıyor”. İnsan emeğinin katı bir nesneye uygulanması anlamına gelen “iş”, bugün sanal bir nitelik kazandı ve katı olan veya katı bir nesneye uygulanan iş, biçim değiştirerek sanallaşmaya başladı. Kısaca, “katı olan her iş sanallaşıyor” diyebileceğimiz bir süreci yaşamaktayız. Sürecin nasıl sonuçlanacağını kimse kestiremiyor. Her zaman olduğu gibi bugün de, çalışma yaşamının öznesinde insan, nesnesinde işin kendisi var; ancak bu özne ve nesne olma durumu, sanal iş ve sanal çalışma biçimlerinde, geleneksel dönemlerde olduğu kadar net değil. İşle işgören, özneyle nesne karışmış durumda. Bu çalışma, söz konusu karmaşada insanın yerini tespit etmeyi amaçlamaktadır.

We are advancing towards a period in wihich all rules, principles, and methods of the classiacal age are being cahanged, become flexible and virtuality. Today, the statement of "everything that is solid becomes melts into air" now replace with the statement of "every work that is solid becomes virtual." The labor, which means a solid meaning of the work of people, now, has an virtual meaning. In short, we are in a process that can be called as “every work that is solid becomes imaginary” nobody can predict how this process comes to an end. As usual, today also, the subject of the lifeis human and its object is the work. but the relationship between this subject and object is not celear as much as the traditional eras. the labor and laborer, the subject and the object has been mixed. This article, aims to determine the place of the human within this flux environment