“ÇALIŞMANIN ONTOLOJİSİ” BAĞLAMINDA TÜRK-İSLAM VE BATI MEDENİYETLERİNDE ÇALIŞMANIN SOSYOLOJİSİ

Çalışma kavramı çok boyutlu bir kavramdır. Çalışma, her medeniyette temel konumdadır. Bundan dolayı çalışma, metafizik ile ilgili bir yönü de bulunmaktadır. Çalışmanın Ontoloji kavramı bu yönüyle özgün bir kavramdır. Modernleşme anlayışına karşın post-modern toplum ve düşünce anlayışı, 21. yüzyıl gerçeği olarak her toplum /medeniyetin kendi özgün kültür düşünce, kültür, zihniyet ve medeniyet anlayışına göre “yapı”landırılmasını ifade etmektedir. Bu incelemede, Türk-İslam ve Batı medeniyetlerinde bu kavram mukayeseli olarak ele alınmaktadır.

___

  • Bauman, Zygmunt (1999). Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksulluk, Sarmal Yayınevi, Çev: Ü.Öktem,İstanbul. Budd,JohnW.(2016). Çalışma Düşüncesi,Çev: Fuat Man,Ayrıntı Yayınları,İstanbul. Cevizci,Ahmet (2017). Felsefe Sözlüğü, Say Yayınları,6.Baskı,İstanbul. Dereli, Toker (1998).Ekonominin Çalışma İlişkilerine Etkisi, Prof. Dr. Metin Kutal’a Armağan, Türk Ağır Sanayi Ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenler Sendikası(Tuhis), Ankara. Erşahin, Seyfettin (2017). İslam Tarihi Anlama Klavuzu, Otto Yayınları, Ankara. Karaman, Hayrettin (2005). Günümüzde Çalışan Müslüman Kadınların Problemleri”, ”Sosyal Hayatta Kadın”, İslami İlimler Araştırma Vakfı,Ensar Neşriyat, İstanbul. Hungtington, Samuel,P (2006). “Medeniyetler Çatışması Mı?” Murat Yılmaz(Ed), Medeniyetler Çatışması, Vadi Yayınları, 10. Baskı, Ankara. Grint,Keith (1998).Çalışma Sosyolojisi, Çev Edi.: Veysel Bozkurt, Alfa Yayınları, İstanbul. Kumar,Krishan (2004). Sanayi Sonrası Toplumdan Post- Modern Topluma, Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Dost kitapevi, 2. Baskı, Ankara. Mengüşoğlu,Takiyettin (2014).Felsefeye Giriş, DoğuBatı Yayınları,2.Baskı,Ankara. Metin,Banu/ Özaydın,Mehmet Merve (2014). Çalışma ve Refah, Gazi Kitapevi, Ankara. Payzın, H. Sabahattin (1992). Tarihte Dil, Yazı, Bilim ve Toplum, Doğruluk Matbacılık,İzmir. Şimşek, Osman (2016).Medeniyet ve Sistem İnşa Edici Vasfıyla Tevhidi Düşünce, İLMAR(İlmi ve Metodolojik Araştırmalar Derneği), Ankara. Şimşek, Osman (2018(a)). Tevhit Kavramının “İctimai/Sosyal Sistem” İnşa Eden Yönü İtibariyle Düzen Kurucu “Anlam” Boyutu,1.Uluslararası İslam Dünyasında Tevhidi Düşünce Şurası,Kur’an-Sünnet Temelinde Tevhidi Düşüncenin İçtimai Dünyaya Yön Verişi, Edi:Halil Çiçek- OsmanŞimşek, İlmar Yayınları, Ankara. Şimşek, Osman (2018/b). Tevhidi Düşüncenin Düzen Kurucu “İçtimaiyat Felsefesi(Toplum Felsefesi),İçtimai Sistemin Kuruluşunda Tevhidi Düşünce ve Toplum Felsefesi ,Edi; Osman Şimşek, Otorite Yayınları:40,Ankara. Şimşek Osman (2013). Yeni Ahlak Toplumu İnşası, Gazi Kitapevi,Ankara. Uyanık, Yücel (2003). Yeni Üretim Teknikleri İşgücü ve İstihdam,Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Seçme Yazıları, Edi. E.tuncay Kaplan,Bülent Bayat, Gazi Ünv. İ.İ.B.F. Geliştirme Vakfı İktisadi İşletmesi,Ankara.