Kırgızistan Geleneksel Erkek Başlıkları

Kırgızistan olağanüstü zengin bir halk kültürü mozaiğine sahiptir. Giyim-kuşam, el sanatları ve süsleme sanatının bu mozaiğin içinde önemli bir yeri bulunmaktadır. Kırgız milli başlıkları ve kıyafetleri de Kırgızların bütün kültür varlığını, geleneklerini, yaşadığı coğrafyayı, yaşadığı yerin iklim şartlarını en iyi yansıtan öğelerden biridir. Kırgızistan, zamana, küresel modaya ve teknolojik gelişmeye rağmen geleneksel yaşam tarzlarını ve bunların gerektirdiği el sanatları ürünlerini kullanarak geleneklerini yaşatmaya çalışmaktadır. Yapılan araştırmada Kırgızistan geleneksel başlıklar ve kıyafetleri günlük hayatta az da olsa hala kullandığı görülmektedir. Kalpak, Tebetey, Malakay, Kırgızistan’ın erkek milli başlıklarından günümüze kadar gelen ve en bilinenlerinden bazılarıdır. Bu araştırmada Kırgızların erkek milli başlıklarının süsleme, desen ve renk özellikleri, dikiş teknikleri, kumaş ve kalıp özellikleri ile bu başlıkların kültürel hayattaki yeri ve anlamları belirlenmeye çalışılmıştır. Bölgesel araştırma yapılarak tarama yöntemi kullanılmıştır

Traditional Men Caps of Kyrgyzstan

Kyrgyzstan has an extraordinarily rich mosaic of folk culture. There is a great importance of wear clothing, crafts and decorative arts in this mosaic. Traditional caps and clothes of Kyrgyzstan are the best elements that reflect the presence of culture, traditions, geography inhabited, climatic conditions that they already live in.Kyrgyzstan has been trying to keep alive the traditions, styles of lives by using the required crafts and handmade products although the global fashion, time and technological development. According to research, it has still been seen that the caps and clothes of Kyrgyzstan are being used less in daily life.Caps, Kalpak, Tebetey, Malakay, are some of the best known extant that come to this age related with the traditions of caps of Kyrgyzstan’s men. In this research, it has been worked of decorations of Kirghiz men caps , specialties of color and design, techniques of sewing, characteristics of mold and fabrics, Moreover the place and the meaning of the titles has been trying to determine in the cultural life. The scan method has been used by doing regional research.

___

  • Abramzon, S., M., (1971) Киргизы И Их Этногенетические И Историко-Культурные Связи (Kırgızlar Ve Onların Etnik, Genetik, Tarihi ve Kültürel Bağlantıları), Kırgızistan Basım Evi, Bişkek Kırgızistan
  • Amanoğlu, E., K., (1999) Manas’ın Kişi Adlarında Eski Türk İnançlarının İzleri, T.T.K. Yayınları, Ankara
  • Ambroz, A., K., (1965) Амброз А.К. Восточноевропейские И Среднеазиатские Степи V — Первой Половины VIII В (V. Yüzyıl ve VIII. Yüzyılın İlk Yarısı Arasında Doğu Avrupa ve Orta Asya Toprakları)
  • Antıpına, K., ve Köçkünov, A., (2004) Kırgızların Milli Giysileri, Da Yayınları, Kırgızistan
  • Biçurin, N., Y., (1950) Собрание Сведений о Народах, Обитавших в Средней Азии в Древние Времена (Eski Çağda Orta Asya’da Yaşayan Topluluklar Hakkında Bilgi Toplamı), Askeri Öğrenim Yeri Basım Evi, S. Petersburg, Rusya
  • Gülbeyaz, K., (2013)Kırgız Halkoyunları ve Giysileri, Akademik Bakış Dergisi Sayı: 38, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi ISSN:1694-528X İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZiSTAN
  • Anonim:http://www.sondevir.com/analiz/142924/kirgizlarin-simgesi-kalpak-video.html