Enver Gülşen, Sinemanın Hakikati, İstanbul: Külliyat Yayınları, 2011, 379 s

Sinemanın Hakikati, sunuş ve prolog bölümleri ile bunları takip eden üç kısımdan meydana geliyor. Bu kısımlar “Hakikatin Hakikati”, “Hakikatin Görünümleri: Edebiyatta ve Sanatta Hakikat Sorunu” ve “Sinemanın Hakikatinden Hakikatin Sinemasında Yolculuk” başlıklarından oluşmaktadırlar. Birbirinden ayrı zamanlarda yazılmış olan metinler, sinemanın edebiyat, felsefe, din ve tasavvuf ile olan ilişkilerini soruşturmaktadır. Bu alanların tamamının insanın varoluşuna ilişkin çeşitli iddialar sunabilecekleri düşünüldüğünden yapılan soruşturmaların merkezindeki iki önemli nokta dikkat çekmektedir. Bunlardan ilki, varlık tasavvurunun farklı çağlarda ve medeniyetlerde değişen yapısıdır. Diğeri ise buna bağlı olarak sanat anlayışlarının, insanın hakikat arayışına veya hakikatten uzaklaşmasına vesile olma niteliğidir

İnsan ve Toplum-Cover
  • ISSN: 2146-7099
  • Başlangıç: 2011
  • Yayıncı: İlmi Etüdler Derneği