Batının Doğu Tasavvurıındaki Değişim ve Türkler

"Doğu" ve "Batı" kavramları kültürel manada kullanıldıklarında da coğrafi farklılıklardan kaynaklanan kültürel farklılıklara işaret etmektedir. Bu iki farklı kültür dünyasının hem kendi içindeki farklılıklar, hem de birbirlerinden farklılıkları zaman içinde çatışmalara neden olmuştur. Bu makale söz konusu kavramlar çerçevesinde Batı'da Türk tasavvurunun değişmesi sürecine değinmektedir. Batı, ı8. yüzyıldan itibaren dünyanın diğer bölgelerine, artan gücü ile paralel bir bakış açısı geliştirmiş ve Türklere bakışı da bu çerçevede değişmiştir.

___

  • AK YÜZ, Yahya, (1988). Türk Kurtuluş Savaşı ve Fransı; Kamuoyu (/919-/922), Ankara.
  • CAN, B. Bülent, (I 994). "Almanya'nın Türkiye'de Kolani Kurma Planları", Toplumsal Tarih, S. 8.
  • HANİOGLU, M. Şükrü, (I 982). Bir Siyasal Düşiinür OlarakAbdullah Cevdet ve Zamanı, İstanbuL.
  • KATIRCIOGLU, Feyzi Muhtar, (I 994b). "Siyasal Hiciv Haritaları II", Toplumsal Tarih, S. 12.
  • KATIRCIOGLU, Feyzi Muhtar, (1994a). "Siyasal Hiciv Haritaları", Toplumsal Tarih, S. 10.
  • SAID, Edward, (I 989). Oryantalizm, (Çev. Selahaddin Ayaz), İstanbuL.
  • SOROKIN, Alekseyeviç, (1972). Bir Bunalım Çağmda Toplum Felsefeleri, (Çev. Mete Tunçay), Ankara.
  • TOYNBEE, Arnold r., (1978). Tarih Bilinci, (Çev. Murat Belge), C. 1, İstanbuL.
  • ZEIN, N(oureddin), (1959). The Emergence OfArab Nationalism, Beirut.