Özengen Keman Eğitimi Sürecine Yönelik Öğretmen Görüşleri (Konya İli Örneği)

Bu araştırmada, özengen müzik eğitim kurumlarında keman eğitimcilerinin ders süreci, repertuvar içeriği ve keman eğitiminde ortaya çıkan problemleri incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ilinin 3 merkez ilçesinde özengen keman eğitimi veren 19 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanıp, özengen müzik eğitimi kurumlarında eğitimcilerin nasıl bir yol izlediği ve öğrencilere hangi kazanımları sağlamayı amaçladığı betimsel analiz yöntemiyle tespit edilmiştir. Özengen keman eğitimi veren kurumlarda, keman dersi veren öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda, keman derslerinin sürelerinin 50-60 dakika arası yapılmasının tercih edildiği saptanmıştır. İncelemeye göre büyük bir çoğunluğun Ömer Can Keman Eğitimi 1. Kitabı ve Suzuki’nin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Eğitmenler, eserler ve müzik türleri olarak derslerde en çok popüler müzik unsurlarını tercih etmekte ve katılımcıların tamamının yay tutuş ve duruş eğitiminin, keman eğitim süreci içerisinde çok önemli yeri olduğunu vurgulamaktadır. Genel olarak özengen keman eğitimi derslerinde teknik sorunların çözümüne yönelik öğrencilerin çalışmalarına özen göstermesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

About Amateur Vıolın Traınıng Process Teacher Opınıons (Example Of Konya Cıty)

In this study, it is aimed to examine and analyze the problems that arise in the course process, repertoire content and violin education of violin educators in Özengen music education institutions. The study group of the research consists of 19 participants who give careful violin trainings in 3 central districts of Konya. The data of the research were collected by semistructured interview technique, and the path the educators followed in the attentive music education institutions and what gains they aimed to provide to the students were determined by the descriptive analysis method. As a result of the interviews conducted with the teachers who teach violin lessons in the institutions that give Özengen violin education, it was determined that the duration of the violin lessons was between 50 and 60 minutes. According to the study, it was revealed that the vast majority were using Ömer Can Violin Education 1st Book and Suzuki. Instructors mostly prefer popular music elements in their lessons as works and music genres, and all of the participants emphasize that bow holding and posture training have a very important place in the violin training process. In general, it was concluded that students should pay attention to their studies towards solving technical problems in diligent violin education lessons.

___

  • Baltacı, Ali (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Journal of Bitlis Eren University Institute of Social Sciences • Cilt/Volume: 7 Sayı/Number:1 Haziran/June 2018 ss. 231-274.
  • Karataş, Zeki (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi Cilt 1, Sayı 1, Ocak 2015
  • Kesendere, Yiğitcan (2017). Özengen Keman Eğitimine Başlangıçta Yaşanılan Problemler ve Çözüm Önerileri1 Problems in Beginning of Özgen Violin Education and Solution Suggestions. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi/UUSBD 2017 10/Özel Sayı 2
  • Kutnu, Merve (2020). Özengen keman eğitiminde Suzuki metodunun etkisi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Kurtaslan, Zafer (2019). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda ulusal keman eğitim materyallerinin yeri ve önemi. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23–25 Eylül 2009
  • Kurtaslan, Zafer (2018). Türkiye’de yaylı çalgılarda yay teknikleri üzerine yapılan lisansüstü tez çalışmalarının incelenmesi. Fine Arts (NWSAFA), D0215, 2018; 13(4): 57-70.
  • Mustul, Önder (2005). Keman eserlerinin eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalı programlarındaki kullanım durumlarının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksel Lisans Tezi.
  • Özdek, Ali (2006). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda klasik gitar eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
  • Özdemir, Murat. Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntem bilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1).
  • Özdemir, Gökhan, Yıldız, Gökay (2017). Şarkı Öğretiminde Popüler Müzik Eşliklerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 834-849.
  • Uçan, Ali (2005). Türkiye’de müzik araştırmalarına genel bir bakış ve KKÜ 1. Ulusal müzik araştırmaları öğrenci kurultayı. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/398398
  • Tiryaki, Eda, Kuş, Elif 2003,s:50. Görüşme Tekniği. Kuş, Elif (2003) Nicel- Nitel Araştırma Teknikleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi?
  • Tokatlı, Beyza (2020). Özengen müzik eğitim kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Anabilim dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Türnüklü, Abbas (2000). Eğitim bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulama Eğitim Yönetimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Yiğit, Nalan, Özdek, Ali. (2010). Özengen müzik eğitiminde klasik müzik eğitimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 28 Yıl: 2010/1 (313-329 s.)
  • Urhal, Necla (2018). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin eğitimci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzikoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.