MEVCUDİYET VE ZAMAN: HEIDEGGER’İN OUSIA YORUMU

Bu makalede Aristoteles’in Metafizik’inin en önemli kavramlarından olan ousia ve bu kavramla ilgili Heidegger’in yorumu ele alınmıştır. Metafizik eserinin en önemli kavramı olan ousia sürekli töz olarak çevrilirken, Heidegger bunun mevcudiyet, kalıcı buradalık olarak düşünülmesi gerektiğini söyler ve zamanla olan ilişkisine vurgu yapar. Ousianın tümel olarak mı yoksa tekil bir birey olarak mı anlaşılması gerektiği önem arz eder. Aristoteles ousianın ilkin tekil bir birey olarak düşünülmesi gerektiğini söyler. Heidegger’e göre ousia hem bir şeyin mevcudiyetini, bir varolanın varlığını, hem de o şeyin ne olduğunu, onun eidosunu belirten ikili bir anlama sahiptir.

Presence and Time: Heidegger’s Interpretation of Ousia

This study examines ousia which is one of the most important concepts in Aristotle’s Metaphysics, and Heidegger’s interpretation in related to this. While ousia perpetually is translated as substance, Heidegger says that it must be thought as presence, endurance and emphasizes its relation with time. İt is important that how ousia must be understood: A universal or a singular individual? Aristotle says that ousia must be grasped as a singular individual. According to Heidegger, ousia has a dual structure that indicates both presence of a thing, beingness of a being, and whatness of that thing, its eidos.

___

  • Aristoteles, Kategoriler, Çev. Saffet Babür, İmge Yayınevi, İstanbul, 2002.
  • Aristoteles, Metafizik, Çev. Ahmet Arslan, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 2010.
  • Aristoteles, Metaphysics, Translated By W. David Ross, The Complete Works Of Aristotle-Volume Two, Ed. Jonathan Barnes, Princeton University Press, 1995.
  • Barnes, Jonathan, “Metaphysics”, The Cambridge Companion To Aristotle, Ed. Jonathan Barnes, Cambridge University Press, Cambridge, 2007.
  • Brogan, Walter A., Heidegger And Aristotle: The Twofoldness Of Being, State University Of New York Press, Albany, 2005.
  • Çelgin, Güler, Eski Yunanca-Türkçe Sözlük, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 2010.
  • Heidegger, Martin, What Is Called Thinking?, Trans. By Fred D. Wieck And J. Glenn Gray, Harper And Row, 1968.
  • Heidegger, Martin, Introduction To Metaphysics, Trans. By Gregory Fried And Richard Polt, Yale University Press, New Haven & London, 2000.
  • Heidegger, Martin, Metafizik Nedir, Çev. Yusuf Örnek Türkiye Felsefe Kurumu, 2009.
  • Heidegger, Martin, Özdeşlik Ve Ayrım, Çev. Necati Aça, Bilim Ve Sanat Yayınları, Ankara, 1997.
  • Heidegger, Martin, Varlık Ve Zaman, Çev. Kaan H. Ökten, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2008.
  • Levinas, Emmanuel, Tanrı, Ölüm Ve Zaman, Çev. Işık Ergüden, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2011.
  • Lyotard, Jean-François, Fenomenoloji, Çev. İsmet Birkan, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2007.
  • Ross, W. David, Aristotle’s Metaphysics Volume 1, Oxford University Press, London, 1970.
  • Smith, Robin, “Logic”, The Cambridge Companion To Aristotle, Ed. Jonathan Barnes, Cambridge University Press, Cambridge, 2007.
  • Spinoza, Benedictus, Ethica, Çev. Çiğdem Dürüşken, Kabalcı, İstanbul, 2011.
  • Towarnicki, Frederick De, Martin Heidegger-Anılar Ve Günlükler, Çev. Zeynep Durukal, Yky, İstanbul, 2002.
  • Wolfson, Harry A., The Philosophy Of Spinoza Vol. I, Harvard University Press, Cambridge, 1934.
FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi-Cover
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2006
  • Yayıncı: Hamdi BRAVO