Türkiyenin Kimlik Ahlak Sorunları ve İlahiyat Fakülteleri

İktisatçı ve aynı zamanda gazeteci olan Profesör Mehmet Altan, kendisiyle yapılan bir röportajda Türkiye' deki din olgusunun siyasette bir istismar aracı olarak kullanılmasını, dinin kentlerde oluşan kültürel bir olgu değil; daha ziyade köyden kente gelenlerin (vasıfsızların) dini bir kimlik ve sınıf atlama aracı olarak görmelerine bağladıktan sonra şöyle diyor: "Dünyadaki ilahiyat fakültelerinden çıkanlarla bizdekiler arasında muazzam fark var. Bizde ilahiyattan bu anlamda büyük düşünür, felsefeci, estet,  şair vs. yetişmiyor: Hepimizi zaman zaman dehşete düşüren yorumlar ve yaklaşımlar yapanlar da ilahiyatçılardır.

___

  • Altan, Mehmet, Moral Dünyası, Sayı: 10, 2008, s. 7.
  • Lewis, Bemard, Modem Türkiye'nin Doğuşu, çev. M. Kıratlı, İstanbul 1991, 414 .
  • Fazlurrahman, İslami Çağdaşlaşma; Alanı, Metodu ve Alter­natifleri. Çev: Bekir Demirkol, İslami Araştırmalar, Cilt:4 Sa­yı: 4 1990.
  • İkbal, Muhammed, Dini Düşüncenin Yeniden Teşekkülü, çev. A. Asrar, İstanbul 1984, 212-220.
  • İkbal, Cavidname, çev. Anna Maria Schimmel, İstanbul 1999, s. 195.
  • Bora, Tanıl, Türk Sağının Üç Hali. İstanbul 1998. 56 vd.