Gösteri Toplumunda Bireyin Dönüşümü

Modern dünya, bir gösteri ve imajlar dünyasıdır. Anlamdan ziyade, sembol ve imajlar ön plana çıkmaktadır. Modernizm, çoğunlukla kendini göstermek ve görsel olarak kendini ifşa etmek ister. Modernizm, pozitivist paradigmaya dayandığından, duyularımızla elde ettiğimiz gerçekleri, ancak gerçeklik kabul etmekte ve bunlara itibar göstermektedir.

___

  • Adomo, Theodor W., 2007, Kültür Endüstrisi, Çev., N. Ün­ ler vd., İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Atiker, Erhan, 1998, Modernizim ve Kitle Toplumu, Vadi Yayınları, Ankara.
  • Baudrilard, Jean, 1997, Tüketim Toplumu, Çev., Ferda Keskin. Ayrıntı Yayınlan, İstanbul.
  • Bocock, Robert, 1997, Tüketim, Çev., İ. Kutluk, Dost Ki­tabevi, Ankara .
  • Debord, Guy, 1996, Gösteri Toplumu ve Yorumlar, Çev. A. Ekmekçi-O. Taşkent, Ayrıntı Y., İstanbul.
  • Horkheimer, M & Adomo, T.W., 1996, Aydınlanmanın Di­yalektiği: Felsefi Fragmanlar il, Çev., O. Özgül, Kabalcı Yayınlan, İstanbul.
  • McCracken, Grant, 1988, Culture and Consumption, lndia­na University Press, Bloomington and lndianapolis.
  • Okumuş, Ejder, 2006, "Gösterişçi Dindarlık", Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, VI (2006), sayı: 2, s. 17- 35.
  • Orçan, Mustafa, 2007, "Türk Gündelik Hayatında Alamerikanlaşma Eğiİimi", Avrupa Günlüğü Dergisi, Sayı:10, ss., 125-140.
  • Orçan, Mustafa, 2008, Osmanlıdan Günümüze Modem Türk Tüketim Kültürü, 2. Basım, Harf Yayınlan, Ankara.
  • Rıtzer, George, 2000, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyüle­mek, Çev., Ş. Süer Kaya, Ayrıntı Y.,, İstanbul.
  • Taylor, Charles, 1995, Modernliğin Sıkıntıları, Çev., U. Canbilen, Ayrıntı Y.,, İstanbul.
Eskiyeni-Cover
  • ISSN: 1306-6218
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2006
  • Yayıncı: Anadolu İlahiyat Akademisi