KUR'ÂN-I KERİM'E GÖRE CEHENNEM SULARI VE İÇECEKLERİ

Allah'ın, cehennemin niceliği hakkında bilgi vermesi, kullarına ilahi bir lütfudur. Cehennemin isimlerinin ateş manası taşımasına ve orada ateşle azap edileceği öncelikle akla gelmesine rağmen o, sulara da sahiptir. Kur'ân'da cehennemin suları, kaynak şeklinde doğan ve cehennem halkının vücutlarından çıkan sıvılar olarak yer almaktadır. Maden eriyiği gibi koyu sıcak, acı, zehirli, iğrenç kokulu, sarı, kırmızımsı ve katran gibi siyah renkteki bu cehennem suları, ehline azap edilmek ve susadıkça içirilmek için hazırlanmıştır. Cehennem halkı, bu sulardan üzerlerine dökülmek ve/veya derin birikintilerine daldırılmak suretiyle azap görecektir. Şiddetle acıkan ve susayan cehennemliklere, boğazlarına takılıp kalan dikenli yiyecekler verilecek ve onları yutabilmek için bu suları katık olarak kullanacaklardır. Yutabildikleri yiyeceklerin ve zehirli suların midelerinde karışması, içlerini kaynatacak ve bu hal, yeni bir azaba dönüşecektir. Bu suları gerek içememekten ve gerekse cehennemin şiddetli sıcağından dolayı hararetleri ve susuzlukları artacaktır. Zira cehennemin suları, serin ve harareti giderici özellikte değildir. Cehennemin farklı özelliklerdeki bu sularının yanında, kaynağı belirlenemeyen, sıcaktan daha yakıcı olan dondurucu soğuğa sahip mevsimi veya bölgesi de bulunmaktadır. Pınar, nehir, gölet ve hatta deniz sularına sahip cehennemden kaynama, öfke ve hıçkırık seslerinin gelmesi tabiidir.

Hell Waters and Drinks According to the Holy Quran

It is a divine favor to humans that Allah has informed them about the quantities of hell. Even though it's originally named after fire, and is thought to use fire as the tool of punishment; it also contains water. The water in hell, described by the Qur'an; comes in two kinds. The natural source liquids, and the liquids that come out of the bodies of its residents. These dark colored, yellowish, red, tar-like black, hot, toxic and stinky liquids of hell were prepared as a punishment for the deserving, and to have them drink it when thirsty. These liquids will be used for the torture of hell folks by pouring it onto them, and dipping them into puddles of it. When hell folk get severely thirsty and hungry, they'll be served thorny food that will get stuck in their throats, and to help with swallowing they'll be forced to drink these liquids. The food and the liquid that they manage to swallow will stir up and boil their insides, and cause another torture. They will be constantly thirsty due to the difficulty of drinking these liquids, and the heat of hell. Because the liquids of hell are not refreshing or satisfying in any way. Apart from these varying waters of hell, there is also a segment of hell that has a weather so cold that it's more scorching than fire. It would be natural to hear sobbing, angry and boiling sounds from the fountains, rivers, ponds and even seas of hell.

___

  • Kur'ân-ı Kerîm Abdullah b Abdulberr, Şurûhu'l-Muvatta', haz. Abdullah Muhsin et-Türki, Kâhire: Merkezu Hicr, 1426/2005.
  • Abdülbaki, Muhammed Fuâd, el-Mu'cemu'l-Müfehres li Elfâzi'l-Kur'âni'l-Kerîm, Dâru'd-Da've, İstanbul, 1406/1986.
  • ed-Dârimî, Ebû Muhammed Abdullah Behrâm, Müsnedü'd-Dârimi/Sünenü'd-Dârimî, Haz. Hüseyin Selim ed-Dârânî, Dâru'l-müğnîli'n-neşri ve't-tevzî', Riyâd, 1421/2000.
  • ed-Düleymî, Ahmed Âmir, el-Miyâhü fi'l-Kur'ân, Beyrut: Dâru'n-nefâis, 1423/2002. el-Beğavi, el-Huseyn b Mes'ûd, Meâlimü't-tenzîl, haz. Muhammed Abdullah en-Nemir v.dğr., Riyâd: Dâru't-Tayyibe, 1409.
  • el-Buhârî, Muhammed b İsmâîl, Sahîhu'l-Buhâri, Dimeşk: Dâru İbn Kesîr, 1423/2002.
  • el-Cevziyye, İbnü'l-Kayyim, Hâdi'l-Ervâh ilâ Bilâdi'l-Efrâh, Tanta: Mektebetü Nehdatü Mısr, t.y.
  • el-Ferâhidi, Halil b Ahmed, Kitabu'l-Ayn, haz. Abdulhamid el-Hemdâvi, Beyrut: Dâru'lKütübi'l-İlmiyye, 1424/2003.
  • el-Ferrâ, Ebû Zekeriyyâ Yahyâ b Ziyâd, Meâni'l-Kur'ân, Beyrut: Âlemü'l-Kütüb, 1403/1983.
  • el-Isfehâni, Râgıb, el-Müfredât fî garîbi'l-Kur'ân, İstanbul: Dâru Kahramân,1986. el-Kurtubî, Ahmed b Ebu Bekr, el-Câmi' li ahkâmi'l-Kur'ân, haz. Abdulmuhsin et-Türki, y.y., Müessesetu'r-Risâle, 1426/2006.
  • es-Suyuti, Celalü'd-Din, ed-Dürrü'l-Mensûr fi't-Tefsir-i bi'l-Me'sûr, haz. Abdu'l-Muhsin et-Türki, Kahire: Merkezu Hicr, 2003.
  • et-Taberi, Ebû Cafer Muhammed, Câmiu'l-Beyân an Te'vil-i Âyi'l-Kur'ân, haz. Abdullah et-Türkî, Kâhire: Merkezü'l-Buhûsi ve'd-Dirasâti'l-Arabiyyeti'l-İslâmiyye, 2001. et-Tirmizi, Muhammed b Îsâ, Sünenü't-Tirmizî, thk. Ebû Ubeyde Âl Selman, Mektebetü'lMeârif li'n-neşri ve't-tevzî', Riyâd, 1417.
  • ez-Zebîdi, Muhammed Murteza, Tâcü'l-Arûs, haz. Abdussettâr Ahmed, Kuveyt: etTürasü'l-Arabî, 1965.
  • ez-Zeccâc, Ebû İshâk İbrahim b es-Serî, Meâni'l-Kur'ân ve i'râbüh, haz. Abduh Şelebî, Beyrut: Âlemü'l-Kütüb, 1408/1988.
  • ez-Zemahşerî, Cârullah Mahmûd b Ömer, Esâsü'l-Belâğa, haz. Muhammed Bâsil, Beyrut: Dâru'l-Kütübi'l-İlmiyye, 1419/1998.
  • Hanbel, Ahmed b, Müsnedü'l-İmam Ahmed b Hanbel, T.y. İbnü'l-Haccâc, Ebu'l-Hüseyn Müslim, Sahîhu'l-Müslim, haz. Muhammed Fuâd Abdulbâki, Dâru'l-Hadîs, Kâhire, 1412/1991.
  • İbn Kesîr, Ebi'l-Fidâ İsmâîl, Tefsîrü'l-Kur'âni'l-Azîm, haz. Sâmî b Muhammed, Riyâd: Dârü't-Tayyibe, 1420/1999. İbn Manzûr, Lisânu'l-Arab, haz. Abdullah Aliyyu'l-Kebir v.dğr., Kâhire: Dâru'l-Meârif, t.y.
  • Karahisâri, Muslihiddin Mustafa, Ahterî Kebir, Ali Bey Matbaası, İstanbul,h.1292. Pişgin, Yasin, "Kur'ân'a Göre Akıl-Gayb İlişkisi Bağlamında Mana Yönünden Müteşabih Ayetlerin Te'vili Meselesi" Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Yıl: 2012/2, Sayı, 29.
  • Saka, Şevki, "Müminler Cehennem'e Girer mi?", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2000, C. XLI.
  • Temel, Nihat, Kur'ân-ı Kerîm'de ve Sosyo-Kültürel Hayatımızda Su, Ensar Neşriyat, 2006, İstanbul.
  • Topaloğlu, Bekir, "Cehennem" TDV İslam Ansiklopedisi, DİA, İstanbul, 1993.
  • Tunçbilek, Hasan Hüseyin, "Cennet ve Cehennem Halen Mevcut mu?" Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Der. 2005, C. VII, S. 2.
  • Yazır, Muhammed Hamdi, Hak Dini Kur'an Dili, İstanbul: Eser Neşriyat, t.y.