АНТРОПОЦЕНТРИЧЕСКАЯ ПАРАДИГМА: ОТ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ К ЯЗЫКОВОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КАРТИНЕ МИРА

Sanatsal eserlerde tasvir edilen dünya görüşü olgusunun incelenmesi, sanat tarihi ve filoloji alanlarındaki en güncel akımlardan biri olarak kabul edilir. Sanatsal dünya görüşü, semantik, pragmatik ve iletişimsel boyut-lara sahip özel bir alan olarak karşımıza çıkar. Sanatsal dünya görüşü, sa-dece bazı açılardan gerçeği yansıtır. Bu görüş, edebiyat, resim, müzik, ti-yatro, sinema eserleri gibi pek çok kaynağın algısına dayanarak sanat ta-rihçileri ve eleştirmenlerin çalışmaları, televizyon ve radyo programları-nın etkisi altında şekillenir. Sanatsal dünya görüşünün yapısal bileşenleri, özellikleri ve işlevlerinin oluşumu, dilsel dünya görüşü üzerine inceleme-lerin temelini oluşturur. Dilsel dünya görüşü, edebi eserlerdeki fikirlerin yansıması sonucu şekillenen ve dil araçları ile oluşturulan sanatsal dün-yanın bütünsel ve çok yönlü bir sembolü olarak ortaya çıkan, sinkretizme dayanan bir eğitimdir.

___

  • 1. Хайдеггер М. Время картины мира // Хайдеггер М. Время и бытие: статьи и выступления. М.: Республика, 1993. С. 41– 63. 2. Скурту Н.П. Искусство и картина мира. Кишенев: Штиинца, 1990. 86 с. 3. Мейлах Б.С. Философия искусства и художественная картина мира // Вопросы философии. – 1983. – №7. – С. 116–125. 4. Мейлах Б.С. Философия искусства и художественная картина мира // Вопросы философии. – 1983. – №7. – С. 116–125.