‘TOPLUMSAL TARİH’ EKSENİNDE METİNLERARASILIK: YILANLARIN ÖCÜ

Sinema ve edebiyat ilişkisi, özgül anlatı biçimleri olarak sinema ve edebiyatın metinlerarası etkileşimi ve içinde oluştukları sosyo-kültürel yaşamla ve tarihle bağlantılı olan metin-dışı bağlam tarafından şekillenir. Çalışmanın amacı, Türk sinema ve edebiyat ilişkisinin, doğrudan veya dolaylı şekilde, aynı dönemin verileri olarak Türk sosyo-kültürel yaşamının etkisi altında şekillendiği varsayımını desteklemektir. Bu düşünceyi desteklemek amacıyla, Fakir Baykurt’un Yılanların Öcü adlı romanı ve Metin Erksan’ın aynı adlı filmi, Bakhtin’in ‘diyaloji’ kavramından hareketle, Türk sosyo- kültürel yaşamına ve estetik kültürüne başvurularak karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmadan hareketle, ‘metinlerarası diyaloji’nin bir örneği olarak Yılanların Öcü’nün yeniden üretilen film uyarlamasının, Türk toplumsal tarihinin temel eğilimlerinin, sınırlılıklarının ve özgül sorunlarının özelliklerini taşıdığı söylenebilir.

Dil ve Edebiyat Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-6594
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2004
  • Yayıncı: Mersin Üniversitesi