KANT'IN ''İNANCA YER AÇMAK İÇİN BİLGİYİ :iNKAR EITİM" SÖZÜNÜN İMAN VE BİLGİ AÇlSINDAN DEGERLENDİRİLMESİ

Bu makalede Kant'ın "İnanca yer açmak için bilgiyi inkar ettim" sözünün bilgiiman boyutunda felsefi olarak ne tür bir anlam ifade ettiği ve inancın bilgiyle nasıl bir ilişkisinin olduğu düşüncesi, Kant merkezinde incelenmeye gayret edilmiştir. Kant'ın bu sözü Incelenirken düşünce tarihinde, üzerinde çokça şey söylenmiş bulunan bu iki kavramın (bilgi ve iman), Kant tarafından nasıl ilişkilendirildiği üzerinde durulup, çoğunlukla onun bilgi anlayışının arka planı (epistemolojisi) ve inanç hakkındaki düşünceleri ele alınarak bu düşüncelerin ne derece tutarlı ve mantıklı olduğu hususu bu makale kapsamında irdelenmeye çalışılmıştır.

The Word of Kant"' Therefore Had to Annul Knowledge in Orderto Make Room for Faith" is Evaluated in Respect to Faith and Knowledge

In this article, what Kant's "I therefore had to annul knowledge in order to make room for fa ith" means In the phllosophical dimenslon of faith and there is what kind of a relationship between faith and knowledge is examined according to Kant's ideas. When examining this statement of Kant's it is emphaslzed how these two concepts (knowledge and belief), about which much has been said, is made associated by Kant and the background of his knowledge of the understanding (epistemology), and his ideas considering faith has been emphasızed and how consistent and ratlonal these ideas are. the matters within the scope of this article

___

  • Akarsu, Bedia. Immanuel Kani'ın Ahlak Felsefesi. İnkıHip Kitabevi, 4. Baskı, İStanbul,
  • Akarsu, Bedia. Çağdaş Felsefe, İnkılap Kitabevi, Üçüncü Baskı, İstanbul, 1994.
  • Aydın, Mehmet Kani'ta Ve Çağdaş İngiliz Felsefesinde Tann-Ahlak İlişkisi, Türkiye
  • Diyanet Vakfı Yaymevi, Ankara, 1991.
  • Aydın, Mehmet. Allah'ın V arlığma inanmanın Akliliği, İslfunl Araşbnnalar, S. 2.
  • Aydın, Mehmet. Alemden Allah'a, Ufuk Kitaplan, İstanbul, 2000