Abdullayev U. (2004). Farg‘ona Vodiysida Etnoslararo Jarayonlar. Toshkent: G‘ofur G‘ulom Nashriyoti.
Basilov V.N. (1986). Zaklyucheniye Drevniye Obryadi i Kulti. Narodov Sredniy Azii. – M., 201.
Dyumezil J. (1976). Osetinskiy Epos i Mifologiya. – M.
Egamberdiyev B. va Soatov A. (1990). Olimlar Olam Haqida. Toshkent.
Frolov B.A. (1970). Kak Poyavilas «Magicheskaya Semerka» . Ateisticheskiye ChteniY. 4, 116-122.
Gavrilov M. (1912). Risolya sartovskix remeslennikov. Issledovaniye musulmanskix sexov. T.
Haftanoma. (1990). Toshkent.
Jo‘rayev M. (1996a). Somon Yo‘li Haqidagi O‘zbek Xalq Afsonalarining Mifologik Asoslari. O‘zbek Tili va Adabiyoti Jurnali, 1, 35-41.
Jo‘rayev M. (1996b). Yulduz Uchishi Bilan Bog‘liq Mifologik qarashlar. O‘zbek Tili va Adabiyoti Jurnali. 2, 39-43.
Jо‘rayev M. (1997). О‘zbeklarning shamol bilan bog‘liq mifologik tasavvurlari. “Haydar kulti”, О‘zbek tili va adabiyoti.4, 45-46.
Litvinskiy B.A. (1981).Semantika drevnix verovaniy i obryadov pamirsev. Srednyaya Aziya i yeye sosedi v drevnosti i srednovekove.
M.Qoshg‘ariy. (1963). Devoni Lug‘ati Turk III. Toshkent: Fan Nashriyoti.
Nosiruddin Burxoniddun Rabg‘uziy. (1990), Qissai Rabg‘uziy. 1 k-b.
“Nurnoma” majmuasi T., 1991.
Ob-havo darakchilari (1996) T.: Adolat.
Sherbak A.M. (1974). Sal-name (po rukopisi V-721), Xranyavsheysya v Rukopisnom Otdele Lo Ivan. Pismennie Pamyatniki Vostoka-197, 171-180.
Sarimsoqov B. (1986). О‘zbek marosim folklori. Toshkent.
Tokarev S.A. (1964). Ranniye formi religii i ix razvitiye M. nauka.
Zuxba S.L. (1970). Abxazskaya narodnaya skazka. Tbilisi.
BURHAN SÖNMEZ'İN LABİRENT ROMANINDA BELLEK YİTİMİ VE UNUTMA
BOŞ BEŞİK EFSANESİ İLE BOŞ BEŞİK TİYATRO OYUNU VE SİNEMA FİLMİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
MUSTAFA NECATİ SEPETÇİOĞLU'NUN TİYATRO ESERLERİNDE BİR ANLATIM TEKNİĞİ OLARAK MONTAJ
FERGANA VADİSİ GELENEKSEL TARIM VE HAYVANCILIĞINDA GÖKYÜZÜNE BAĞLI GELENEKLER VE MERASİMLER
ÂŞIK VEYSEL’İN “DALGIN DALGIN SEYREYLEDİM ÂLEMİ” ŞİİRİNİN ONTOLOJİK TAHLİLİ
KIRGIZ DESTANLARI 17: KURMANBEK DESTANI (SARIKUNAN VARYANTI) ADLI ESERİN TANITIMI