El-Mustasfa Sistematiğinde Hüsün–Kubuh

İmam Gazzaliye göre fiillerde zati hüsün-kubuh sıfatları yoktur. Fiillerdeki hüsün-kubuh sıfatları izafidir. Fiiller Şarinin emrinden sonra hasen, nehyinden sonra kabih vasfını alır. Akıl ise fiillerdeki hüsün-kubuh vasıflarını kendi başına bilip bir fiili dini teklif anlamında vacip kılamaz.
Anahtar Kelimeler:

İmam Gazzali, Hüsün-Kubuh, Akıl

Husn-Qubuh in the systematic of Al-Mustasfa

According to Imam Gazali there is no self-goodness and badness in the acts. The goodness and the badness of the acts is relative. The acts can be good after the order of Shari and the bad after his prohibition. The mind cant know the goodness and the badness of the acts.

___

  • Amidi, Seyfuddin Ebu’l-Hasen Ali b. Ebi Ali b. Muhammed.el-Ýhkam fi Usûli’lAhkâm.Beyrut: 1940.
  • Cüveynî, Ýmamu’l-Haremeyn, el-Burhan fi Usûli’l-Fýkh, (b.y.:t.s). Ebu Davud, Süleyman b. El Eþas, Sünen-ü Ebi Davud, I-V, (Ýstanbul: 1981).
  • Eþ-Þirazi, Ebu Ýshak Ýbrahim b. Ali b. Yusuf, el-Luma’ fi Usûli’l-Fýkh, (b.y., 1424).
  • Ez-Zerkeþi, Ebu Abdillah Bedruddin Muhammed b. Abdillah, Bahru’l-Muhit fi Usuli’l-Fýkh, (b.y., 1994).
  • A[tt[fß& ?\o B[gc^ Gob[gg_^ \( Gohammed, el-Mustasfâ min Usûli’l-Fýkh, (Beyrut: 1413).
  • el-Menhûlmin Ta’likati’l-Usûl, (Beyrut: 1998).