SEYYİD KUTUB’UN “Fİ ZILÂL’İL KUR’AN” İSİMLİ ESERİNDE DİRİLİŞ

ÖzetMakalemizde İslâm davası uğrunda mücadele vermiş ünlü bir İslâm düşünürü olan Seyyid Kutub'un dirilişe dair görüşlerini, yazmış olduğu Fi Zilâl’il Kur’an isimli meşhur tefsir çalışmasından yola çıkarak sunmaya çalışacağız. Makalenin giriş kısmında genel olarak diriliş hakkındaki görüşlere yer vereceğiz. Ardından birinci bölümde Kutub’un diriliş konusundaki görüşlerini değerlendirecek, ikinci bölümde ise onun dirilişin Kur’ani delilleri olarak görülen ayetler hakkındaki değerlendirmelerini sunacağız. Kutub’un bu eserinde geleneksel tefsir anlayışından farklı bir metot izlediği ve içtimai, iktisadi, sosyal konulara da değindiği görülmektedir. Diriliş konusunu da özgün bir metotla ele aldığı gerçeğinden hareketle böyle bir çalışmanın faydalı olacağı kanaatindeyiz.Anahtar Kelimeler: Seyyid Kutub, Fi Zılâl’il Kur’an, Diriliş, Kur’an, Ahiret

-

Articles Islam in our case with a renowned Islamic thinker Sayyid Qutb have fought for their opinions about the resurrection, he wrote the Koran is Zilâl'il Fi Based on the famous commentary will try to offer work. We will give place to the general opinion on the resurrection at the beginning of the article. Then to assess their views on the resurrection of the Arctic and then we will present the assessment of the verses of the Qur'an is seen as evidence of the resurrection. Qutb's commentary followed by a different method from the traditional understanding of the work and social, economic, it is seen that touch on social issues. Resurrection from the fact that the issues addressed in the original motion a method we believe that this article is important

___

  • ABDUH, Muhammed, Tevhid Risalesi, Fecr Yayınevi, Ankara 1986.
  • ABRAMAHOV, Binyamin, İslam Kelamı, Çev. Emine Buket Sağlam, İnsan Yayınları, İstanbul 2010.
  • BİLMEN, Ömer Nasuhi, Kur’ân-ı Kerim’in Türkçe Meâli Âlisi ve Tefsiri, Cilt 4, Ankara Akçağ Yayınları, İsyanbul 1991.
  • CEVZİYYE, İbn Kayyim, Bedâi’ut-Tefsir, Cilt 2, Der. Yusrî el-Seyyid Muhammed, Polen Yayınları, İstanbul 2011.
  • COŞKUN, İbrahim, İslam Düşüncesinde İnkâr Problemi, Tekin Kitapevi, Konya trs.
  • CÜRCANİ, Seyyid Şerif, Şerhu’l-Mevakıf, Çev. Ömer Türker, Kırk Gece Yayınları, İstanbul 2011.
  • ÇELEBİ, İlyas, “Ölüm ve sonrası”, Kelam, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, 677- 714.
  • ERDEMCİ, Cemalettin, Kelam İlmine Giriş, Dem Yayınları, İstanbul 2012.
  • ESEN, Muammer Esen ve bşk., “Ölüm ve Sonrası,” Sistematik Kelam, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, Ankara 2006, 328-245.
  • EŞ’ARİ, Ebu Hasan, El-İbâne an Usulu’d-Diyane, Medine 1410.
  • GAZZÂLİ, Ebu Hamid, Filozofların Tutarsızlığı, Çev. Mahmut Kaya ve bşk., Klasik Yayınları, İstanbul 2012.
  • GAZZÂLİ, Ebu Hamid, İhya-u Ulumiddin, Daru’s-Selam, Kahire 1424.
  • HARPUTİ, Abdullatif, Kelam Tarihi, Sade. Muammer Esen, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2005.
  • KARADAŞ, Cafer, İslam Düşüncesinde Âhiret, Emin Yayınevi, Bursa 2008.
  • KUTUB, Seyyid, Fi Zılâli’l-Kur’an, Cilt 1, Dar’üş-Şûruk, Beyrut 1972.
  • NESEFİ, Umar, Metni Hakaiki Akaidi’l-İmam en-Nesefi, Sahafiye-i Osmaniyye, İstanbul 1293.
  • SABUNÎ, Nureddin, el-Bidaye fi Usuli’d-Din, Külliyyete bi Cemaati Marmara, İstanbul 2011.
  • ŞEHRİSTANİ, Ahmed Ebu’l Feth, Milel ve Nihal, Çev. Mustafa Öz, Lıetra Yayınclık, İstanbul 2011.
  • TÂBERİ, Ebu Cafer, Camiu’l-Beyan an Tevili Ay’il-Kur’an, Cilt 3, Dar’ul-Fikr, Beyrut 1988.
  • TEFTAZANİ, Ebu’l Vefa, Şerhu’l-Akaid/Kelam İlmi ve İslam Akâidi, Haz. Süleyman Uludağ, Dergah Yayınları, İstanbul 2010.
  • YARAN, Cafer Sadık, “Death and Immortalıty in İslamıc Thought,” On Dokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı. 10, Samsun 1998, 103- 129.
  • YAVUZ, Yusuf Şevki, “Ba’s”, TDV Ansiklopedisi, V, 98-100.