Masalların Politik İşlevi: Binbir Gece Masalları Örneği

Masallar, çocukluk çağında birikmeye başlayan toplumsal hafı- zanın derin izleridir. Sözlü anlatı geleneğinin en önemli temsilcisi olarak gerçeklikle kurulan ilişkinin inşasında önemli bir işlevleri vardır. Bu işlevin mahiyeti felsefi bir araştırma için iyi bir başlangıç sunar. Masallar yalnızca çocukluk çağının eğitim ve eğlendirme araçları olarak değil, bir başka dünyanın olanağını dile getiren bü- yülü bir anlatımın temsili ile politik ve felsefi bir incelemenin konusu olarak ele alınabilirler. Binbir Gece Masalları ise, böyle bir inceleme için oldukça zengin içerikli bir zemin sunmaktadır. Bu çalış- ma masalların politik işlevlerine dair bir inceleme yapmayı ve Binbir Gece Masalları'nı bu çerçevede ele almayı amaçlamaktadır

The Political Function of Tales: The Case of Arabian Nights

Tales that cumulate since an individual's childhood mark the social memory. They, as the most important representative of the oral tradition, have a crucial function in constructing the relationship that an individual has with reality. Hence, tales provide an opportunity for a philosophical research. As material for political and philosophical research, tales can be examined not only as means of pedagogy and entertainment for the childhood period but also magical expressions of the possibility of another world. The collection One Thousand and One Nights (Arabian Nights) provides rich content for such analysis. To this aim, this paper will examine the political functions of tales and study the collection One Thousand and One Nights in this framework

___

  • Abbott, P. (1991). Storytelling and Political Theory. Soundings: An Interdisciplinary Journal, 74 (3-4).
  • Benjamin, W. (2014) Son Bakışta Aşk (çev. N. Gürbilek). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Binbir Gece Masalları, 1/1 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayınla- rı.
  • Binbir Gece Masalları, 1/2 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayın- ları.
  • Binbir Gece Masalları, 2/1 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayın- ları.
  • Binbir Gece Masalları, 2/2 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayın- ları.
  • Binbir Gece Masalları, 3/1 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayın- ları.
  • Binbir Gece Masalları, 3/2 (2016). (çev. A. Ş. Onaran). İstanbul: Yapı Kredi Yayın- ları.
  • Binbir Gündüz Masalları (2014). (çev. R. Kırıkçı). İstanbul: Büyülü Fener Yayınları.
  • Bocaccio, G. (1996). Decameron (çev. R. Teksoy). İstanbul: Oğlak Edebiyat.
  • Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (çev. S. Gürses). İstanbul: Kabal- cı Yayınevi.
  • Eco, U. (2016). Anlatı Ormanında Altı Gezinti (çev. K. Atakay). İstanbul: Can Ya- yınları.
  • Freud, S. (2009). Uygarlığın Huzursuzluğu (çev. H. Barışcan). İstanbul: Metis Ya- yınları.
  • Galland (2004). Binbir Gece Masalları (çev. H. F. Nemli). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Hume, D. (2009). İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme (çev. E. Baylan). Ankara: Bilge- Su Yayıncılık.
  • Jung, C. G. (2009). İnsan ve Sembolleri (çev. A. N. Babaoğlu). İstanbul: Okyanus Yayınları.
  • Le Guin, U. K. (2015). Kadınlar Rüyalar Ejderhalar (haz. D. Erkan & B. Somay & M. G. Sökmen). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Locke, J. (2004). Hükümet Üstüne İkinci Tez (çev. F. Bakırcı). İstanbul: Ebabil Ya- yınları.
  • MacIntyre, A. (2001). Erdem Peşinde (çev. M. Özcan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Montesquieu (2014). İran Mektupları (çev. A. Tarcan & U. Yöntem). İstanbul: Ark Yayınları.
  • Platon (1992). Devlet (çev. S. Eyüboğlu & M. A. Cimcoz). İstanbul: Remzi Kitabe- vi.
  • Platon (2012). Yasalar (çev. C. Şentuna & S. Babür). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Raptis, B. K. (2014). Masal Gerçekliği. Doğu Batı, 71.
  • Şar, G. (2009). Platon'un Felsefesindeki Mitolojik Öğelerin Ayrıştırılması. Basılmamış YL Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.