Sait Faik’in Poetik Görüşleri

Sait Faik Abasıyanık Yeni Türk edebiyatında öykü sanatının kurucu edebiyatçıları arasında yer alır. Gerek kullandığı dil gerekse sanatına taşıdığı malzeme sayesinde Türk edebiyatının en önemli öykücüleri arasında sayılmaktadır. Edebiyata öykü ve şiir denemeleriyle başlayan Sait Faik Abasıyanık’ın şairlik yanı pek bilinmemektedir. Öykülerinde kuvvetli bir şiirsellik bulunan Sait Faik’in şairlik yönü ve poetik görüşlerinin incelenmesi kanaatimizce gereklidir. Bu düşünceden hareketle ortaya koyduğumuz çalışmada, Sait Faik’in Yapı Kredi Yayınları arasında çıkan Bütün Eserleri adlı kitabın sonuna konulan ve dönemin çeşitli yayın organlarından derlenen şiirleri incelenecek, röportaj, düzyazı, öykü ve roman türündeki eserlerinde ortaya koyduğu poetik yaklaşımı araştırılacaktır. Çalışmamızda Sait Faik’in geleneğe bakışı, şiir dili, kelime seçimi, konu, şiirde öykünme, İkinci Yeni şiiri üzerindeki etkisi bakımlarından incelenecektir.

Poetic Views of Sait Faik Abasıyanık

Sait Faik Abasıyanık is one of the story writer and modern story founder in Turkish literature. He is one of the influental and greatest artist in Turkish Literature thanks to using language and material which carried in his art. He began his writing life with story and poem but no one knows he is a poet in the same time. Although he is a poet and his stories have included enough poetry no one has searched his poems so far. It is necessary that his poems and poetics should be inquired with regard to poetry. Starting from this idea in which presented in our research, Sait Faik Abasıyanık’s all creations which compiled from his periodicals and published by Yapi Kredi Yayinları has included his all poems is going to be researched; his novels, stories, interview and other proses which was presented his poetry is going to be analyzed. It is emphasized in this analyze that Sait Faik Abasıyanık’s point of view poem language, literature tradition, word choosing, theme, emulation and effects on the poetic movement.