Calm Down Mother ve We Keep Our Victims Ready’de Direniş

Sanayileşme ile birlikte bedenin üretkenliğinin kontrol edilmesi gerektiğinden dolayı bedenin önemi dikkat çekici hale geldi. 20. yüzyılın tanınmış eleştirmenlerinden Michel Foucault, “The Subject and Power” başlıklı makalesinde iktidar ve bedene odaklanmış ve ikisi arasındaki ilişkiye vurgu yapmıştır. Foucault'ya göre, iktidar sahipleri bedenleri ve zihinleri resmi ve gayri resmi kurumlar aracılığıyla şekillendirir, ancak Foucault’nun eserleri Sandra Lee Bartky, Susan Bordo ve Judith Butler dâhil olmak üzere feminist eleştirmenler tarafından oldukça eleştirildi ve geliştirildi. Bu eleştirmenler aynı zamanda beden ve iktidar arasındaki ilişkiyi tartışmış, kadın bedeni üzerinde güç uygulayan ataerkil sistemi eleştirmiş ve kadın bedeninin arzu edilen bir nesneye dönüştürüldüğünü iddia etmiştir. Megan Terry'nin Calm Down Mother ve Karen Finley'nin We Keep Our Victims Ready adlı eserleri, kadının toplum içindeki geleneksel yerinin, kadın üzerindeki toplumsal baskının ve kadın bedenlileşmesinin sorgulandığı feminist çalışmalara örnektir. Makalenin amacı, Calm Down Mother ve We Keep Our Victims Ready eserlerini Susan Bordo ve Sandra Lee Bartky'nin feminist yaklaşımları ile analiz etmektir.

Resistance in Calm Down Mother and We Keep Our Victims Ready

With industrialization, the significance of the body has become remarkable because the productivity of the body is needed to be controlled. Michel Foucault, one of the well-known critiques of the 20th century, focused on power and body and emphasized the relation in his essay, entitled “The Subject and Power”. According to Foucault, power-holders shape bodies and minds through formal and informal institutions, yet his works have been highly criticized and developed by critics, including Sandra Lee Bartky, Susan Bordo, and Judith Butler. These critics have also discussed the relationship between body and power, criticized the patriarchal system that exerts power on women bodies, and claimed that women bodies are turned into desirable objects. Megan Terry’s Calm Down Mother and Karen Finley’s We Keep Our Victims Ready are examples of feminist works, in which traditional place of women on society, social pressure on women, and female embodiment are questioned. The purpose of the essay is to analyze Calm Down Mother and We Keep Our Victims Ready in terms of Sandra Lee Bartky and Susan Bordo’s feminist approach.