İstiarenin Bediü’z-zaman el-Hemedâni’nin Makâmetu’l- Hulvaniyesindeki Hakimiyeti

İnsanların bütün konuşmalarında muhataplarına meydan okuma veya onları ikna etmek gibi ifadelerle doludur. Ancak bu ifadelerin gücü ve etkisi birbirinden farklıdır. Dolaysıyla “Makame” sanatı da yapısı itibariyle meydan okuma ve toplulukları ikna etmek gibi unsurlara göre yazılmakta olup açık ve üstü örtülü ikna edici bir üslupta inşa edilmektedir. Bediu’zzaman el-Hemedâni’nin Makâmetu’l-hulvaniyesi’ni dil değerleri, söz güzelliği ve öğretici hedefleri bakımından bu tür makamelerin arasında sayabiliriz. Burada istiare sanatının makamelerde kullanılması hakimiyetini, Bediüzzaman Hulvaniyesinde kullanırken ne kadar başarılı olup olmadığı hususunu ele alıp açıklamaya çalışacağız.

The argument of the metaphor in "Elmakama Elhoulouania" for Badiaa Ezzaman Elhamadani

The makamats of Badiaa Ezzaman Elhamadani are narrative narratives that can claim, call, and declare. Like that the case of "Elmakama Elhoulouania”. It is a narrative narrative heritage that takes argumentative mechanisms and persuasive strategies as the argumentative metaphor