2 Boyutlu Platform Oyunların Tarihsel Gelişimi ve GünümüzPlatform Oyunlarında Kullanılan Dijital İllüstrasyonlarınÇözümlenmesi

Türün oynanabilirliği ve renkliliği hedef kitlesi video oyunları olan kullanıcılar tarafından çoğu zaman tercih sebebidir. Bu tercihin enönemli aktörlerinden birisi dijital illüstrasyon sanatının kullanılmış olmasıdır. İllüstrasyon sanatı türün arayüzlerinin gelişip halenpopüler olmasına sebep olan etkenlerin başında gelmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı uygulama mağazası üzerinden edinilen satış rakamları üzerinden seçilmiş günümüz platform oyunu örneklerini incelemektir. Çalışma için seçilen Ori, Gris, Cup Head veHollow Knight isimli oyunlardaki dijital illüstrasyon örneklerinin platform oyunlarını nasıl etkilediğine yönelik verileri teknik vegöstergebilim açıdan değerlendirmektir.

Historical Development of 2D Platform Games and Analysis of Digital Illustrations Used in Today's Platform Games

Platform games are one of the most preferred video game types from past to present. The playability and colorfulness of the genre isoften preferred by users with video games. One of the most important actors of this choice is the use of digital illustration art. The artof illustration is one of the factors that cause the interfaces of the genre to develop and become popular. In this context, the aim of thestudy is to examine the examples of platform games that are selected from the sale. To evaluate the data about how the digital illustrationexamples in the games named Ori, Gris, Cup Head and Hollow Knight, selected for the study, affect the platform games from a technicaland semiotic perspective.

___

  • Britannica Nintendo Wii electronic game console https://www.britannica.com/topic/Nintendo-Wii Erişim Tarihi: 20.07.2020
  • Blu-Ray Disc Technology https://www.britannica.com/technology/Blu-ray Erişim Tarihi: 11.07.2020
  • Magnavox Odyssey Video Game Unit, 1972 https://americanhistory.si.edu/collections/search/object/nma h_1302004 Erişim Tarihi: 13.05.2020
  • Boutros, Daniel. 2006. A Detailed cross-examination of yesterday and today’s best-selling platform games http://www.gamasutra.com/view/feature/1851/a_detailed_cr ossexamination_of_. php Erişim Tarihi: 25.06.2020
  • Computer Game Narrative, Intl. Journal Of Human–Computer Interaction, 25(2), 107–133, 2009
  • Coleman C. O., 2002 “Digital inking”: how to make perfect line drawings on computers, Institut für Systematische Zoologie, Museum für Naturkunde, Berlin, Germany
  • Çeken B. ve Arslan A. A. İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlenmesi “Film Afişi Örneği” Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 2
  • Digital illustration https://www.creativebloq.com/computerarts/digital-illustration-11069638 Erişim Tarihi: 12.06.2020
  • Fox K. 2016 Game Cloud Commander Keen: The Complete Collection Retrospective Review https://gamecloud.net.au/featured/commander-keen-thecomplete-collection Erişim Tarihi: 15.06.2020
  • Gümüş Ç., Tengirşen A. 2020, Yetişkinlerin Psikolojik Destek Almasına Yönelik Mobil Uygulama Tasarımı, Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Metroidvania Meaning Screenrant https://screenrant.com/metroidvania-meaning-definitionexplained/ Erişim Tarihi: 30.07.2020
  • Minkkinen T. 2016, Basics of Platform Games, Kajaanin Ammattikorke Akoulu University of Applied Sciences National Museum of American History, The Father of the Video Game: The Ralph Baer
  • Nintendo History https://www.nintendo.co.uk/Corporate/NintendoHistory/Nintendo-History-625945.html#1980 Erişim Tarihi: 25.06.2020
  • Prot S., McDonald K. A., Anderson C. A., Gentile D. A. 2012 Video Games: Good, Bad, or Other? Department of Psychology, Iowa State University, W112 Lagomarcino Hall, Ames, IA 50011-3180, USA 647–658
  • Pac-Land 2020 Strategy Wiki https://strategywiki.org/wiki/PacLand Erişim Tarihi: 12.05.2020
  • Prototypes and Electronic Games Video Game History https://www.si.edu/spotlight/the-father-of-the-video-gamethe-ralph-baer-prototypes-and-electronic-games/videogame-history Erişim Tarihi: 15.05.2020
  • Rogers S. 2018 What Nintendo Can Teach Us About Game Design https://www.nyfa.edu/student-resources/nintendocan-teach-us-game-design/ Erişim Tarihi: 23.09.2020
  • Statista Age of US Video Game Player Since 2010 https://www.statista.com/statistics/189582/age-of-us-videogame-players-since-2010/ Erişim Tarihi: 20.06.2020
  • Sega Mega Drive http://www.computinghistory.org.uk/det/2201/Sega-MegaDrive/
  • Qin H. Rau P. P. ve Salvendy G. 2009 Measuring Player Immersion in the in the Computer Game Narrative, International Journal of Human–Computer Interaction Volume 25, 2009 - Issue 2
  • Stanton R. 2015 What made Super Mario 64 so special? https://www.eurogamer.net/articles/2015-04-12-what-madesuper-mario-64-so-special Erişim Tarihi: 19.05.2020
  • Stuart K. 2015 Sega Saturn: how one decision destroyed PlayStation's greatest rival https://www.theguardian.com/technology/2015/may/14/sega -saturn-how-one-decision-destroyed-playstations-greatestrival Erişim Tarihi: 04.06.2020
  • Suttner N. 2008 Mirror's Edge Review https://web.archive.org/web/20160528102047/http://www.1 up.com/reviews/mirror-edge Erişim Tarihi: 08.08.2020
  • Werrner N. 2018 The True Story of the Sega Saturn https://www.svg.com/111172/history-sega-saturn-flop/ Erişim Tarihi: 12.09.2020
  • Wiering M., Achten P., Plasmeijer R. 2000. Using Clean for Platform Games, Computing Science Institute, University of Nijmegen
Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi-Cover
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2013
  • Yayıncı: Osman Sağdıç
Sayıdaki Diğer Makaleler

Siyah Kuşburnu Meyvesinden Süperkritik CO2 Ekstraksiyonu ileDoğal Pigment Eldesinin Yüzey Yanıt Yöntemi KullanılarakModellenmesi ve Optimizasyonu

Mine GÜLTEKİN ÖZGÜVEN, Beraat ÖZÇELİK, Kadriye Nur KASAPOĞLU, Evren DEMİRCAN

Faster R-CNN Evrişimsel Sinir Ağı Üzerinde Geliştirilen ModelinDerin Öğrenme Yöntemleri ile Doğruluk Tahmini ve Analizi:Nesne Tespiti Uygulaması

Ali ÇETİNKAYA, Hakan AYDIN, Okan YILMAZ

Cam Güneş Panelleri: Bir Derleme

Bekir KARASU, Zehra Emel OYTAÇ, Elif Sıla ERGANİ, Ahmet Furkan BULUÇ

$V_{S30}$ değerine bağlı koherans modeli: İstanbul modeli

Ebru HARMANDAR

Sivas İlinin Farklı İlçelerinde Şebeke Bağlantılı Güneş EnerjiSantrallerinin Tasarımı ve Analizi

Vekil SARI, Fatih Yavuz ÖZYİĞİT

Bazı Türk Çiçek Ballarının Uçucu Bileşenlerinin Katı Faz Mikroekstraksiyonu Ve Gaz Kromatografisi-Kütle Spektrometresi İle Analizi

Nevzat ARTIK, Nur Efşan DURMAZ, Rahmi Ertan ANLI, Yalçın GÜÇER

Serebral Palsili Çocukların Yürüme Karakteristiğinin BiyomekanikDeğerlendirmesi

Yunus Ziya ARSLAN

İnşaat Sektöründe Kalite Maliyeti Entegre Edilmiş Kazanılmış DeğerAnalizi Üzerine Bir Uygulama

Mehmet Nurettin UĞURAL, Çağrı ŞAHİN

Halloysit Nano-Kil, Nano-$SiO_2$ ve Nano-CaO’in Tekli ve İkiliKullanımının Çimento Esaslı Harçların Özelliklerine Etkileri

Rıza POLAT, Abdul Wakil QARLUQ, Fatma KARAGÖL

FastText ve Kelime Çantası Kelime Temsil Yöntemlerinin TuristikMekanlar İçin Yapılan Türkçe İncelemeler KullanılarakKarşılaştırılması

Ersin KARAMAN, Muhammed Çağrı AKSU