Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample
Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample
ÖzetPançatantra, Antik Hindu sözlü öykü anlatım geleneklerini temel alan dilden dile, nesiller boyu aktarılabilen kısaöyküler bütünü olarak bilinmektedir. Hindistan ve çevresindeki coğrafyalarda varyantlarına rastlanan Pançatantra,kültürel bir miras olarak varlığını sürdürmektedir. Bu çalışmada, Pançatantra gibi tarihsel süreçleri M.Ö.3.yy’a uzananöykülerin, günümüz dijital araçlarıyla yorumlanan çizgi yapımları içerik ve tasarım unsurları üzerinden incelenmiştir.Canlandırmanın kültürel değerleri aktarımdaki rolü giderek önem kazanmaktadır. Bununla birlikte,üç boyutlu bilgisayar destekli canlandırma teknikleriyle oluşturulan bu örnekler, İngilizce eğitimi için kullanılmaktave canlandırmanın eğitim aracı olarak başka rollere bürünebileceğinin de göstergeleri olmaktadır. Üç boyutlubilgisayar destekli canlandırma teknikleri, 20.yy’dan bu yana gelişme göstermekte ve farklı amaçlar doğrultusundauygulanmaktadırAbstractPanchatantra is known as the whole of short stories that can be transmitted to generations of languages, basedon oral Hindu narrative traditions. Panchatantra, whose variants are found in India and its surrounding geography,continues its existence as a cultural heritage. In this study, animations which are interpreted with the digitaltools of today, is historically extended to the BC 3rd centuries. They have been examined through content anddesign elements. The role of the animation on transformation of cultural values gains importance day by day.Moreover, these examples, created by three-dimensional computer-assisted animation techniques, are used forEnglish language teaching and show that animation can play another role as an educational tool. Three dimensionalcomputer aided animation techniques have been developing since the 20th century and are being appliedthrough different aims.
___
- Kahraman, Ayşe Derya (2013), “Canlandırmanın (Animasyonun) Öğrenci Başarılarına ve Derse İlişkin Tutumlarına
Etkisi”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Shannon, C.E. (1948), A Mathematical Theory of Communication, The Bell System Technical Journal, Vol.27,
p.379-423, 623-656.
- “Tales of Panchatantra”, [01.12.2017], http://www.talesofpanchatantra.com/.
- Şekil 1: “The History of 3D Movie Tech”, http://www.ign.com/articles/2010/04/23/the-history-of-3d-movietech,
01.12.2017.
- Şekil 2: “The Lion Makers”, [06.12.2017].
https://www.youtube.com/watch?v=MqksOhTaQPs,
- Şekil 3: “The Magic Stick”, [06.12.2017].
https://www.youtube.com/watch?v=L1S93bXS_vg, 06.12.2017
- Şekil 4: “The Blue Jackal”, [06.12.2017]. https://www.youtube.com/watch?v=UA0rbJpxk8Q&list=PLhlbzc
v5z5H6dE8FjWfFIdJu-_cgk9NvA