Katherine Mansfield’in “Prelude” ve “A Married Man’s Story” Adlı Öykülerinde Kurban Edilmiş Kadın Karakterler Üzerindeki Erkek Egemenliği

Katherine Mansfield birbirinden tamamen farklı karakterler aracılığı ile ataerkil toplum kurallarını açık bir dille eleştirmektedir. Eserlerinde kullanmış olduğu erkek ve kadın karakterler hayatı farklı şekilde deneyimlerler çünkü birbirinden farklı ve çelişkili önceliklere ve beklentilere sahiptirler. Erkek kuvveti kadınlar üzerinde hâkimiyet kurup toplumu kontrol ederken, kadınlar çoğunlukla iç mekânlara hapsedilmiş ve kendi kimliklerini bulmaya çalışırken gerçek yüzlerini veya fikirlerini gizlerler. Bu bağlamda, “Prelude” ve “A Married Man’s Story” adlı hikâyeler kadın kurbanlar üzerindeki erkek egemen zihniyeti yansıtan önemli örneklerdir.

___

  • Cooper, Lucille, Is There A Woman In The Text? A Feminist Exploration of Kat- herine Mansfield’s Search For Authentic Selves In A Selection Of Short Sto- ries. (M.A Thesis), University of South Africa, 2008
  • Fullbrook, Kate, Katherine Mansfield. Brighton and Sussex: Harvester Press, 1986.
  • Hughes, Brian, Lyric Compression in the Stories of Katherine Mansfield, Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 1988.
  • Kobler, J.F. Katherine Mansfield A Study of The Short Fiction, Twayne Publis- hers, 1990.
  • Mansfield, Katherine, “Prelude”, The Collected Stories of Katherine Mansfield. Penguin Books, 1981, pp. 11-60.
  • Mansfield, Katherine, “A Married Man’s Story”, The Collected Stories of Kathe- rine Mansfield. Penguin Books, 1981, pp. 422-437.