Türkiye Cumhuriyeti’nin Temelini Teşkil Eden Değerler

Türk inkılâbı bir diriliş ve yenilik hareketidir. Türk ulusunu çağdaşlığa, modernliğe, İlmî değerlere götüren köklü ve sosyal bir değişikliktir. Bugünkü toplumumuzun yapısı bu muhteşem inkılâp hareketinin sonucudur. İnkılâbımız yepyeni kuşaklar yaratmıştır. Genç kuşaklar inkılâbın hangi şartlar altında teşekkül ettiğini bilmelidirler. İnkılâbın ve onun fikir sistemi olan Atatürkçülüğün nasıl oluştuğunu bilen Türk aydını geleceğe ait pek çok meselenin çözümünü kolaylıkla bunlar içinde bulabilir. Bu, inkılâbımızın pekiştirilmesi açısından son derece önemlidir. Atatürk tarafından yaratılan bu eserin ortaya çıkışında, eserin üzerinde yükseldiği temel düşüncelerin yeri ve önemi çok büyüktür. Bunlar esere ruh ve kişilik kazandıran unsurlardır. Böylesine eşsiz bir eserin hiç şüphesiz kendine has bir mantığı, bir düşünce dayanağı, bir sistemi vardır. Zaten olmasaydı, o en büyük Türk ne giriştiği köklü inkılâpta başarıya ulaşabilir ne de mazlum milletlerin hayatında derin izler bırakabilirdi.

Basic Values, which will form the Republic of Turkey

Turkish revolution is a resurrection and innovation movement. It is a radical and social change that takes the Turkish nation to modernity, modernity and Scientific values. The structure of our society today is the result of this magnificent revolutionary movement. Our revolution has created new generations. Young generations should know under what conditions the reform was formed. Turkish intellectual, who knows how the revolution and his intellectual system, Atatürkism, can easily find solutions to many future issues. This is extremely important for consolidating our revolution. In the emergence of this work created by Atatürk, the place and importance of the basic thoughts on which the work rises is very important. These are the elements that bring spirit and personality to the work. Such a unique work undoubtedly has a unique logic, a thought base, a system. If it wasn't already, that biggest Turk could neither succeed in the deep-rooted revolution he attempted nor leave deep traces in the lives of the oppressed nations.

___

  • Enver Ziya Karal, Atatürk’ten Düşünceler, Ankara 1966, s. 8
  • Reşat Kaynar, “Atatürkçülük” Atatürkçü Düşünce, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1992, s. 39
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Cilt 1, T.İ.T.E. Yay. Ankara 1945, s. 299
  • Reşat Kaynar, “Atatürkçülük Nedir”, Atatürkçülük II. Kitap, Gnkur. Basımevi, Ankara 1983, s. 25-26
  • Turhan Feyzioğlu, “Atatürkçülük ve Millet Egemenliği”, Atatürkçü Düşünce, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 1982, s. 225
  • Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Atatürk, Birikim Yay. İstanbul 1981, s. 104
  • Abdi İpekçi, İnönü Atatürk’ü Anlatıyor, İstanbul 1973, s. 36
  • Turhan Feyzioğlu, “Türk İnkılâbının Temel Taşı Laiklik”, Atatürk Yolu, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1987, s. 173-174
  • Yaşar Nabi, Tek Yol Atatürk Yolu, İstanbul 1980, s. 23
  • Bekir Tünay, “Atatürk’ün İnkılâpçılık İlkesi”, Atatürkçü Düşünce, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara 1992, s. 429.