TÜRKİYE'DEKİ HİNDİSTAN, BOLLYWOOD VE KAST ALGISINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Hindistan dünyanın en büyük ikinci nüfusuna sahip olan ülkesidir. Bununla birlikte geniş bir yüzölçümüne sahip olan bu ülke yüzyıllar boyunca birçok topluluk, kültür ve dine ev sahipliği yapmıştır. Sahip olduğu farklı ve renkli kültürler dünyadan birçok insanın ilgisini çekmekte ve her yıl milyonlarca turist ağırlamaktadır. Bollywood film sektörünün dünyaca ünlü, simge haline gelmiş bazı ünlüleri Türkiye’de oldukça ilgi çekmektedir. Ayrıca Türkiye’de son dönemlerde özellikle Kanal 7’de yayınlanan Hint dizilerinden kaynaklı Hindistan’a olan ilgi artışı bu araştırmanın hazırlanmasına sebep olmuştur. Ayrıca Hindistan’da kast sisteminin hala devam ediyor olması oldukça ilginçtir. Bu araştırma Türkiye’deki insanların Hindistan, Bollywood ve kast sistemine yönelik bakış açılarını incelemek için yapılmıştır.

___

  • Akın, R. (2021). Hint Sanatı. İkinci Adam Yayınları. 
  • Arslan, H. (2014, 1). Holi: Hindu Bahar Bayramı. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (39). 181-220. 
  • Sekhon, Joti. Modern India. Boston: McGraw-Hill, 2000.  
  • Büyükbahçeci. Esra. Hi̇nt'te Kast Si̇stemi̇ni̇n İlk İzleri̇ ve Hi̇nt Edebi̇yatındaki̇ Yeri̇: DTCF Dergisi 56.2 (2016): 238-255. 
  • Hutton, J. H. Caste in India: Its Nature, Function and Origins. Bombay: Indian Branch Oxford UP, 1963. 
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu. 2009. 
  • Biruni. Tahkiku Ma Li’l-Hind (Çeviri: Kıvameddin Burslan. Yayına Hazırlayan ve  Notlandıran: Ali İhsan Yitik). Türk Tarih Kurumu Yayınları. Ankara 2015. 
  • Béteille. André. Caste, Class, and Power: Changing Patterns of Stratification
  • in a Tanjore Village. Berkeley: University of California. 1965.  
  • Bhagavad Gita (K. Kaya, Trans.). (2004). Ankara: Dost. 
  • Can. H. D. (2015). Hintçe Gezi ve Konuşma Rehberi. Delta Kültür Yayınları. 
  • İRİ. M. (2013). Bollywood Sineması: Hindistan’ın Hareketli Resim Sanayii Üzerine Notlar. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi. s. 18. 
  • Johal. R. (2004). “Bollywood Batein” [Qualitative Research Report]. 
  • Kaya, K. (2003). Hint Edebiyatı Seçkisi: Okyanusun Kıyısında. Ankara: İmge. 
  • Arslan. Hammet. (2014). Holi: Hindu Bahar Bayramı. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2014/1, Sayı 39. ss. 181-220. 
  • Bilican. R. (2019). Hindu inançlarında dansın yeri: “Dansın kralı Śiva”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 8. 57-68.  
  • Kutlutürk. C. (2014). Hindistan'da Din Olgusunun Sosyal Hayata Etkileri Hinduizm Örneği. Akademik Araştırmalar Dergisi. (64). 144-163. 
  • Pinto. P. E.  Sahu. N. (2001). Working with People with Disabilities. University at Buffalo. 
  • Thompson. K. &. B. (2010). Film History: An Introduction. 
  • Joshua Project. (n.d.). Retrieved 05 13 2021. from https://joshuaproject.net/countries/in. 
  • Kelete. S. (n.d.). The Religion. Hindusim Project. Retrieved 05 14 2021. from https://scholarblogs.emory.edu/rel100hinduism/. 
  • Hindistan. Büyükelçiliği . Türkiye - Hindistan İlişkileri. 16 05, 2021. from    
  • https://www.indembassyankara.gov.in/page/relation/.