Suç kavramının kültür farklılığı açısından değerlendirilmesi

Öz Sııç ve kültür ili>kiü ç<|iıli boyutları oUn bir konudur. $<»> bil olay obr.tk lu^un objektif analizini kmdinc konu edinen Knnıüıoloji diupl.nıne (;Tn’* çe\’reden gelen etki w krizleri de incelemek gcıekmrktedir^. Bu mryanda gnç, kültür çalınmalarından doğan bir takını suçların kaynacı olarak görülmektedir. Göçmenler, onırbr geçerek vey» denirler a>arak yeni bir hayata ba>lainakb beraber, ah}ktn *olduk bn sr geldikleri kültürün davrant} kali{>larına sadık k* ainuıktadır b*. ı Bn durumda bire)', ait olduğu kültürün kültür kalıplan ile ş* art bndınlmı> katı bir kttilik yapısına sahiptir ve yeni çe\'re)'e uyumda güçlük ç*. ekmektedir Bir bajka deyimle biıey, kendi Öce kültürü­ nün öngördüğü s'e yeni çe\Terinde "soyut’' hale dönuyen davraıuy kabplan İle yeni çe^’rerinde uygulanmakta olan “tomur” davTan^ kalıplanndaki çaıi}mAdan dobyı, bir çe)iı ikili lıayaı sürdürmeye zorbnmakta ve dobyitlyb, yeni girdiği topluma uyum saj^byKl çababn «ıraunda, o toplunıca suç sayılan Mr takım davranıjbrda

___

Ankara Üniversitesi – Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Antropoloji Dergisi