Diptarih açısından sanatın kaynağı

Öz Sanatın kaynağı lurıinv c)dc bulunan \vrilnT dAyunıUrak hipo* tezler kurutur vrya teorik A^klamabtr yaptiabİltr. Oldukça karanbk s*e «>xlınU(ılma>ı guç bir »orundur. Bdtün karanlığına vr güçlüğüne ıağ« men bir yandan sanat tarihçileri, arkeologlar» jxehiuoryenîcr, etnolojE;* lar diğer yandan niozoHar torun üzeriîM eğilerek büyük çabalar gûster* miylcfdir. İnsan zekÂnndaki geltfİıni kaba! eden göıiervn e\'rim kanunu gereğince, bunun doğal bir «onucu olarak, sanatta da bir e\ri* mİn olduğunu ve sanatın zaman zaman geri dönü) ve durakbınalarla serpilip geliştiğini güz önünde bulundunır&ak, kaynağını aramak zoru* runtuğunu da duyaru. Ziıa bu gelişmeyi kavrayıp ortaya koyatnimck herşcydenönce onun kaynağını arayıp bulmakla gerçekleşebilir. liMatı* lann lıir luktma fikir v*e yapnıt gereknnimkri yoktulluğu içinde bu* lundukl.ın bİr dönemde hayranlık uyaiMİtıan. beeerili sanat eserlerini gûzleıima önünde sergilemiş olmaları oldukça ilginç vc şaşırtKi bir torunu ortaya koyuyor. Btı konuda yapdabilerek yorumlarda oldukça dikkatli V'C sakıngan olmak gerekmektedir

___

Ankara Üniversitesi – Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Antropoloji Dergisi