The relationship between logical levels and instrument education

Müzik, insan yaşamındaki işlevlerinin önemi nedeniyle, her zaman etkili bir eğitim alanı olmuştur. Müzik eğitimi yoluyla bireyin sağlıklı ve dengeli bir kişilik ve kimlik geliştirebilmesi, yaşamda mutlu, barışçıl, huzurlu ve başarılı olabilmesi, belli bir yeterlik düzeyine ulaşabilmesi ve çevreyle uyumlu bir iletişim kurabilmesi beklenir. Bu noktada bireyin kişisel gelişimine ve değişimine, inançlarına ve değerlerine yönelik düzeyler üzerinde durmak gerekir Bu düzeylerin kişisel değişim sürecinde yarattığı etkileri birebir gözlemlemenin, yine birebir gerçekleştirilen ve müzik eğitiminin temel alanlarından biri olan “çalgı eğitimi” sürecinde mümkün olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada, çevre, davranış, yetenek, inanç ve kimlik düzeylerini içeren, mantıksal düzeyler modeli ile çalgı eğitiminin ilişkisi ele alınarak incelenmiştir.

Mantıksal düzeyler ile çalgı eğitimi arasındaki ilişki

Music, due to its significant functions in people's lives, has always been a highly effective educational tool. Through music education, an individual is expected to develop healthy and balanced identity and personality, a happy, peaceful and successful life, and to establish good communication with the people around himself/herself. At this point, it is important to consider and focus on the individual’s personal development and change, and his/her personal beliefs and values. The effects and consequences of these aspects on the process of personal development should be observed closely, and it is argued that doing so is very plausible in the process of instrument education, which is one of the fundamental areas in music education. This study investigates the relationship between logical levels model, including environment, behavior, capability, beliefs and identity levels, and instrument education.

___

  • Biçer, T. (1999). NLP - Kişisel Liderlik. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Dilts,R. (1990). Changing Belief Systems with NLP. United States of America: Meta Publications.
  • Dilts,R.& Epstein,T.A. (1995). Dynamic learning. United States of America: Meta Publications.
  • Dilts, R. (1998). Modeling with NLP. United States of America: Meta Publications.
  • Dövücü, T. (2001). Türkiye’den NLP ve Sibernetik Uygulamaları. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Günay, E. (2006). Müzik Sosyolojisi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Knight, S. (1999). Uygulamalarla NLP. (Çev: İ.G.Taffe). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • O’Connor, J. & Seymour, J. (1994). Traning With NLP. Great Britain: Thorsons.
  • Özmenteş, S. (2005). Müzik Eğitiminin Boyutları ve Çalgı Eğitimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (9)
  • Revell,J & Norman,S. (2000). In Your Hands NLP in ELT. Great Britain: Safire Press
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. (3.Baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uslu, M. (2006). Türkiye’de Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılmasında ve Geliştirilmesinde Çoksesli Müzik Eğitimi Görüşü. Müzik ve Bilim Dergisi,(5).
  • Yüksel, R. (2001). “Etkin Liderlikte Nöro Linguistik Programlama’nın (NLP) Önemi”, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.