FUAR TURİZMİ KAPSAMINDA OYUN FUARLARI GAMİNG İSTANBUL ÖRNEĞİ

Son yıllarda çeşitli krizler nedeniyle deniz, kum ve güneş turizmindeki turist sayısında düşüş yaşayan Türkiye’nin alternatif turizm çeşitlerini değerlendirmesi zorunlu hale gelmiştir. Yeterince değerlendirilmeyen fuar turizmi de bu turizm türlerinden biridir.Fuar turizmi kapsamında değerlendirilen oyun fuarları ve kongreleri de bu kapsamda geliştirilecek olan turizm türlerinden birisidir. Oyun fuarları ve kongreleri, günümüz turistik çekiliğe sahip aktiviteler arasında gerek son derece yeni ve güncel olması gerekse çok az çalışmaya konu olması bakımından farklı ve geliştirilmesi gereken bir turizm türü konumundadır. Bu çalışmanın ilk amacı, literatürde oyunculuk ve oyun fuarları hakkındaki temel kaynak sayısının az olmasını dikkate alarak, oyun endüstrisi, ekonomik ve diğer boyutları hakkında bilgi vermektir. Ayrıca bir alternatif turizm türü olarak kabul edilen oyun fuar ve organizasyonlarının ekonomik ve diğer etkilerini gündeme getirerek Türk turizmine olabilecek katkılarına dikkat çekmek ve birkaç yıldır düzenlenen Gaming İstanbul ile ilgili bilgiler vermekte çalışmanın diğer amacıdır.

Fair Tourism in the Context of Gaming Fairs: Gaming İstanbul Case

Day by day alternative tourism types are changing. The World Tourism. In recent years, due to a few negative events, the beach tourism such as the sea, sand, sun tourism started to lose its acceleration. As a result of this situation, Turkey has started to evaluate alternative tourism types and The Congress/Fair tourism is one of the most popular of these types. The branch of fair tourism is so new and very popular but at the same time it is one of the less studied subjects by academic World. Gaming fair and conventions. In this study we tried to make contribution to academic studies. There are only a few such researches which have evaluated effects of gaming fair to tourism. The final chapter of this study is about analyzing and comparing data from 2016 and 2017 events of Gaming İstanbul

___

  • Aksu, Akın, Yılmaz, Gökhan ve Gümüş, Filiz (2013).Örneklerle Kongre ve Fuar
  • Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Aymankuy, Yusuf (2013). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baer, Ralph H. (2005). Videogames: In The Beginning. Rolenta Press. pp. 52–59 .
  • Blizzcon. Blızzcon 2014 Conquers Anaheım November 7 And 8. Erişim Tarihi: 05.2016, https://blizzcon.com/en-us/news/13835479.
  • Boyes,E. Gamespot. Erişim Tarihi: 11.05.2016, https://web.archive.org/web/20110711072428/http://uk.gamespot.com/news/686207.ht ml?tag=result;title;0.
  • Callaham, J. PAX Prime 2011 Brings İn 70,000 Attendees.Erişim Tarihi:01.05.2016, http://www.neowin.net/news/pax-prime-2011-brings-in-70000-attendees.
  • Çetinkaya, G. Tencent Konsol İşine Giriyor. Erişim:16.05.2016, http://www.bolumsonucanavari.com/HaberlerTencent_Konsol_isine_Giriyor83633.htm
  • Donanım haber. Sony PC bölümünü diğer bir Japon ortaklığına sattı. Erişim Tarihi:10.05.2016. http://www.donanimhaber.com/operatorler-kurumsalhaberler/haberleri/Sony-PC- bolumunu-diger bir- Japon-ortakligina-satti.html. Dore,L. The Independent. Erişim Tarihi: 05.2016, http://www.independent.co.uk/lifestyle/gadgets-andtech/gaming/minecon2015-world- record-for-largest-convention-everfor-a-single-video-game 10365856.html.
  • Dreamhack. Dreamhack And Twıtch.Tv Announce Record-Breakıng Onlıne Vıewershıp Erişim: 05.2016, http://www.dreamhack.se/dhw11/2011/12/06/dreamhack- andtwitch-tv-announce-record-breaking- online-viewership.
  • Dreamhack. New Dreamhack Records And 2014 Dates. Erişim Tarihi: 10.05.2016, http://www.dreamhack.se/dhw13/2013/12/10/ne w-dreamhack-records-and-2014-dates/.
  • Electronic Arts Inc. 2013 EA. Erişim Tarihi : 10.05.2016. http://investor.ea.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=762744. http://fortune.com/2015/12/22/tencentcompletes-riot-games-acquisition.
  • Gist. Anlaşmalı Konaklama Otelleri. Erişim Tarihi :12.05.2016. http://www.gamingistanbul.com/ulasimkonaklama.
  • Gist, Gaming İstanbul 2017 İstatistik.
  • Gist. Gamingistanbul. Erişim Tarihi: 20.05.2016, http://www.gamingistanbul.com/wpc ontent/uploads/2016/03/GIST.
  • Guinness World Records. Largest convention for a single video game. Erişim Tarihi: 05.2016. http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/387749-largestconvention-for-a- single-videogame.
  • Hollist, E. Katherine.(2015). Time To Be Grown-Ups About Video Gaming: The Rising
  • Esports İndustry And The Need For Regulation. pp. 12. Intel Extreme Masters. İntel extreme masters. Erişim Tarihi: 16.05.2016. http://intelextrememasters.com/season10/worldchampionship/
  • JulianBenson. Pcgamesn . Erişim Tarihi : 20.05.2016. http://www.pcgamesn.com/ubisoft-has-over-9000-employees-possibly-becomingworld- s-largest-gaming-company.
  • Makuch,E. E3 2015Attendance Rises, as Plans for 2016's Show Announced. Erişim Tarihi: 13.05.2016. http://www.gamespot.com/articles/e3-2015-attendance-rises-asplans-for-2016-s-show- /1100-6428334. Martin. The Gaming Industry-An
  • Introduction. Erişim Tarihi:10.05.2016). https://www.cleverism.com/gaming-industry-introduction/.
  • Micheal,S. Winbeta. Erişim Tarihi: 11.05.2016, www.org/news/xbox-one-more-allone- home-entertainment-ever.
  • Moser, C. Mınecon 2015 Sets World Record For Beıng Bıggest Conventıon For A Sıngle
  • Game. Erişim Tarihi: 03.05.2016, http://www.ign.com/articles/2015/07/06/minecon- sets-world-record-for-being-biggest-convention-for-a-single-game.
  • Nelva,G. Employee Data . Erişim Tarihi: 10.05.2016. http://www.dualshockers.com/2014/07/12/playstation-close-to-8000-employees- wehave-a-lot-of-fun-in-what-we-do-proud-of-cultural-diversity.
  • Newzoo, Infographıc: The Turkısh Games Market Erişim Tarihi:03.03.2017. https://newzoo.com/insights/infographics/infographic-the-turkish-games-market/
  • ODTÜ Teknokent. Türkiye Gamescom’da İlk Ülke Standını Açtı. Erişim Tarihi: 05.2016. http://odtuteknokent.com.tr/tr/haber/turkiye-gamescomda-ilk-ulke-standini- acti Pax .Paxsite. Erişim Tarihi: 10.05.2016, http://west.paxsite.com/.
  • Siglin,T.(2015). Esports: The Next Big Thing for Streaming. Streaming Media
  • Magazine, Issue Mayıs/Haziran, p. 26. Social Marketing. Generatıons X, Y, Z And The Others. Erişim Tarihi:10.05.2016, http://socialmarketing.org/archives/generations-xy-z-and-the-others/.
  • Tassi, P. ESPN Boss Declares eSports 'Not A Sport. Erişim Tarihi: 12.05.2016. http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/09/07/espn-boss-declares-esports-not- asport/#4a4676f255a8.
  • Tokyo Game Show. Nikkeibp. Erişim Tarihi: 1.05.2016. http://expo.nikkeibp.co.jp/tgs/2015/exhibition/english/.
  • Web Archive. The Famicom rules the World. Erişim Tarihi: 10.05.2016. http://web.archive.org/web/20100101161115/http://nintendoland.com/history/hist3.htm.
  • WJ, Schroer. Generatıons X,Y, Z And The Others. Erişim Tarihi: 10.05.2016. http://socialmarketing.org/archives/generations-xy-z-and-the-others/.